søndag 5. april 2020

Mixed Media hjerte kort

Det sitter langt inne for meg å lage et kort med to digre røde hjerter og LOVE på! Nå er jeg sant å si litt lettere irritert over at jeg limte dem på... Bakgrunnen var egentlig mye kulere for seg selv men så hadde jeg sett kveldsnytt,å syntes synd på alle som er syke og ensomme nå, og så limte jeg dem jammen på i ren sympati! Hva skulle nå det være godt for? De syke og ensomme leser neppe en kort blogg. Men men det var hjertelig ment i et lite øyeblikk...


Bakgrunnen er laget med et tykt ugjevnt lag med Gesso
 som jeg har kokt med varme pistolen (fordi det er så gøy:))
 slik at det blir en ubeskrivelig kul klumpete grungy struktur! 
Jeg forsøkte litt på å få en gul og en burgunder akrylmaling
 til å lage svirler nedover arket men det gikk litt over styr så
 jeg måtte inn å justere med litt mer Gesso. 


 Det tonet ned kantene litt men midten bestemte jeg meg for å
 beholde mye farge på men legge et lag med Gesso gjennom
 en stencil. Så splattet jeg litt grå maling som var igjen på matten
før jeg stemplet med masse grungy stempler fra Rubber Dance.
Så fikk jeg så innmari lyst til å "doodle".... men det kan jeg ikke
 så det ble med å "prikke"litt rundt kanten av noen stempel


                                   Jeg fylte ut med en hvit Posca Penn i noen de små sirklene. 
                                   Hjertene er klippet ut fra en bakgrunn som jeg hadde brukt
                                   en stencil på som jeg har forsøkt å fremheve med en Art pen. 
                                   Til slutt la jeg på akvarell blyant og dro den ut med vann
                                   rundt hjertene. Det skulle bli skygge... men det ble nok mer 
                                                              en hard og markant strek... 




17 kommentarer:

  1. I love this card. Thanks for joining us this month at We Love 2 Create. Hugs from DT-Irre

    SvarSlett
  2. Kjempestilig og kult! Digger strukturen :)
    Tusen takk for at du deltar på Hobbygarasjens utfordring :)

    SvarSlett
  3. I really like how your project finished and thank you for the great explanation on how this was created. There are so many elements to look at and all adding it's own touch. Gorgeous colours and textures. Love the textured hearts. Super job Ingunn. Love it. Thanks so much for sharing at Creative Artiste this month.

    SvarSlett
  4. So much to see on this creation, you've made lots of lovely layers with your different mediums - many thanks for joining us at Penny Black and More Challenges xxx

    SvarSlett
  5. Jeg elsker bloggen din.. Ikke bare det du lager med teksten din. God Påske <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, så hyggelig! God påske til deg og dine:)

      Slett
  6. Such a beautiful combination of colors and mediums. I really like how the black ink gives the eye some place to rest. Thanks for joining us at Make My Monday Challenge.

    SvarSlett
  7. Wow, I love it! Thank you for play with us at Polkadoodles Craft Challenge blog. Good luck with your entry.

    SvarSlett
  8. Fabulously created card, lovin' all the mix media steps!!
    So glad you shared with us at 613 Avenue Create for the challenge! Good Luck!

    ¸ • .. ')) -: |:-. •'. • ')) * ((¸¸. •' .. • '
    Hugs ~ DT Shell 💕

    SvarSlett
  9. Stunning card Ingunn love the hearts and fabulous textured mixed media background
    Carol x

    SvarSlett
  10. In awe of you work here!
    So glad you have shared this with us at 613 Avenue Create.
    Please come back again!
    The best of luck with your entry.
    Jackie, DT member at 613 xx

    SvarSlett
  11. Congratulations! You have been chosen as a Top Rocker at 613 Avenue Create for the week of April 6, 2020 – April 11, 2020. Thank you so much for supporting our challenge!

    The Resident Design Team
    613 Avenue Create Challenge Blog

    SvarSlett
  12. What a fun card! Glad you were able to join us for the Make Your Own Background Paper challenge!


    Hugs,
    Mary Ellen, MMM DT - https://www.creativetimewithme.com/

    SvarSlett
  13. Utrolig mange fine kort Ingunn! Du er kreativ!!

    SvarSlett
  14. Beautiful design, thank you for sharing,
    {613 DT Member}

    Alex x

    SvarSlett
  15. https://welove2create.blogspot.com/
    I am loving your project, love the colors and the background just fabulous Thank you for sharing with the DT from We Love To Create Hugs Terry (DT) xxx

    SvarSlett
  16. Beautiful card. Thanks for joining us at Happy Little Stampers Watercolor Challenge.

    SvarSlett