onsdag 8. april 2020

Enkelt distress ink kort

Jeg er stor fan av embossing. Det har en særdeles beroligende effekt og hjelper meg når jeg skal fargelegge.  Nå har det seg sånn at jeg er det man nok vil kalle en "messy crafter"  så for å fange det embossing pulveret som flakser av sted når jeg truer det med varmepistolen så embosser jeg ofte i en sko eske som også fungerer til å spraye i. I bunnen legger jeg et kopiark så jeg kan helde tilbake mest mulig etterpå.


Men så har jeg fått kloa i en krukke med frantage og den er ikke
 så medgjørlig som jeg trodde. Etter et rush med embossing satt 
det en del rester fast på kopi arket.Jeg ville forsøke meg på å
 stemple et blad med kun versamark embossing ink for å få et 
svakt avtrykk etter at jeg la på distress ink.

 

Men det avtrykket ble litt grått og ikke særlig pent så det endte
 med at jeg stemplet over med sort archival ink. Jeg sprutet på 
litt vann som jeg fjernet med en kjøkkenrull for å få litt liv
bakgrunnen. 


  Bladene er fra Rubber Dance og teksten fra Huldra Design. til 
slutt limte jeg på noen sorte dotter of to øyenstikkere og satte 
det på en sort kortbase av Bazzil.






9 kommentarer:

  1. Utrolig flott! Herlige farger og innslaget av gull var kjempestilig :)
    Tusen takk for at du deltar på Hobbygarasjens utfordring :)

    SvarSlett
  2. So beautiful. Thank you for play with us at Polkadoodles Craft Challenge blog. Good luck with your entry.

    SvarSlett
  3. Gorgeous colors with the touch of gold - fabulous. Thanks so very much for joining us this time at the Creative Fingers Challenge, Elizabeth (DT)

    SvarSlett
  4. Beautiful card! The richness of the colours with the gold accents look amazing 😁. Thanks so much for joining in the fun at Try it on Tuesday! Hugs, Jo x

    SvarSlett
  5. Beautiful card. Thank you for joining us at Creative Craft Cottage challenge good luck. Have a nice day
    Anneke DT

    SvarSlett
  6. Beautiful! Thank you for joining us at Try it on Tuesday.

    SvarSlett
  7. Amazing work. Thank you for joining us at the Crafters Castle Challenge - Priya Satish DT

    SvarSlett
  8. Such a fabulous creation! Thank you so much for joining us at Crafter’s Castle! I hope you join us again! Hugs! Mynn xx

    SvarSlett
  9. Beautiful!! Thank you for joining us at Creative Craft Cottage Challenge this time and good luck :)

    SvarSlett