tirsdag 21. april 2020

Apekatter hahaha

Nå skal Norge sakte men sikkert åpnes opp på ny. Det er bra for mange det, men jeg lurer litt på om jeg kanskje bare kan vente litt med å komme ut i verden igjen. Jeg trives nå engang godt, litt skjermet  i mitt lune hi! Jeg har gjort noen pussige observasjoner de siste ukene mens Norge har vært stengt ned. Vi nordmenn er nesten uhyggelig opptatt av bolig! Vi kjøper det dyreste vi kan klare å få lån til (og litt til) så bruker vi resten av livet på å betale den ned... Men når myndighetene ber oss pent om å holde oss inne i disse dyre flotte boligene våre så blir halve befolkningen (mer eller mindre) utilregnelige og skriker etter å komme seg ut! En annen ting som vi er ekstremt opptatt av er "tidsklemma", nemlig at vi ikke har nok tid til alt vi skulle gjort i heimen, og ikke minst all den tiden vi ikke har, til å være sammen med våre dyrebare barn... Men nå som alle barn er hjemme og så holder både voksne og barn på å gå fra forstanden? Det er vist mange i samme husstand som har funnet ut at de ikke liker hverandre så godt som de en gang trodde, før de måtte ha åpent kontorlandskap i stuen. Og de fleste foreldre har nok fått mer forståelse for Kinas 1. barns politikk!
Jeg tror det er mange som skal få lov til å lufte seg godt før jeg setter mine ben i virkeligheten igjen. I mellomtiden skal jeg lage kort:)


Bakgrunnen er et gell plate trykk med akryl maling. Jeg har 
brukt litt av teksten på bakgrunnen også og skvettet litt sort 
og hvit Gesso på. Jeg stemplet med Archival ink og farget
 apene med distress ink og vann pensel.




Disse herlige apene er et stempel fra Lost Coast Design, som jeg
 var så heldig å vinne på en av utfordringene deres:) 




Teksten er et stempel fra Mathia som er merket til Hobbykunst.
Det er stas med noen tekster på norsk. Denne syntes jeg passet
apene:)




Innsiden med et enkelt skrivefelt og en pengelomme Bak panelet 
der jeg har stemplet en av apene for å ta opp igjen både farger og
 tema fra forsiden for å få en sammenheng i hele kortet.






11 kommentarer:

  1. A great card Thank you for joining us at Crafty Catz Challenge Blog good luck
    Ginny DT for Crafty Catz Challenge Blog
    My Blog As I do Rodos

    SvarSlett
  2. Fun card! I love the cute monkeys. Thank you for joining us at As You Like It. Luv, Wilma

    SvarSlett
  3. Fabulous card. Thank you for playing along with the Craft Stamper challenge!

    SvarSlett
  4. One of my favorite Lost Coast Design stamp sets! Wonderful background and coloring. Thanks for joining the Lost Coast Design Challenge!

    SvarSlett
  5. Fantastic colors and image! Thank you for sharing your work with INkspirational~

    SvarSlett
  6. What a beautiful card ! Your background is just gorgeous and your monkeys pop up so beautifully on top ! Thanks so much for sharing and for playing along at ATSM.

    SvarSlett
  7. Now more than ever I’m really glad I have indoor hobbies I can enjoy. Your card is so fun, love the little monkeys and the well fitting sentiment. Takk for at du deler med oss i Inkspirational:)

    SvarSlett
  8. Great card - three wise monkies indeed! Thanks for joining our challenge at Countryview Crafts this month and good luck in the draw! Hugs rachel xx

    SvarSlett
  9. Fun card ! Thank you so much for joining my challenge 'animal magic' over at Country View Challenges ! Corrie x

    SvarSlett
  10. Beautiful card, thank you for joining the challenge at Crafts Galore Encore at http://cardsgalorechallenges.blogspot.com/
    Kelly

    SvarSlett
  11. Awesome. I love how you coloured the monkeys and a fabulous background. Great that you put one inside too. Thanks for joining the fun at the Lost Coast Portal to Creativity. Hugz

    SvarSlett