tirsdag 19. mars 2019

Pekabo med min favoritt apekatt:)

Jeg skulle lage et bursdagskort til min bror som fylte 40. Jeg hadde bestemt meg for å bruke den herlige apen fra Carmens veranda men lurte litt på hvordan jeg skulle gripe saken ann. Først stemplet og embosset jeg han og fargela motivet med distress ink og vann pensel. Da kom min mann med den glupe ideen at jeg kunne lage et pekabo kort der man trekker apen opp av kortet:)


Jeg har brettet kartongen i to , limt fast sperrer på toppen og 
limt sammen i sidene. Sperren er målt nøyaktig for å få apen
 til å stoppe akkurat der den skal. 


 Så limte jeg kortet på sort kartong som også arket med apen
 er montert på slik at alt får en liten sort kant. 


Mønsterarket er fra en blokk med "hippie" papirer fra
 DCWV som jeg er kjempe glad i til mannfolk kort.


De runde gull knappene har jeg arvet i en diger kakeboks som
 farmor har spart på opp i gjennom. teksten er fra Papirdesign 
og så har jeg brukt noen halvperler i sort.


Det er ikke så ofte jeg bruker perler på mannfolk kort men her 
syntes jeg det passet med sorte små rundinger til de runde gull 
knappene og ringene med peace merke i på arket. 

 

  Baksiden er enkelt pyntet med et skrivefelt og en bit av samme 
papir som på fremsiden. Det kan nok komme til å bli noen flere 
ape kort etter hvert for nå har han blitt min lille favoritt:) 


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:



14 kommentarer:

  1. A real fun card, many thanks for joining in with our 'Use a favourite' theme at Allsorts challenge this week.

    B x

    SvarSlett
  2. Brilliant card, love it!
    Thank you for joining us this month at We Love 2 Create! Jane (DT) xxx

    SvarSlett
  3. CLEVER you .Wonderful card and tag Love the front and back of tag and the pattern on front of card . Thanks for sharing with us here at http://ttcrd.blogspot.com/
    Good luck with your entry
    Shirley-Anne DT

    SvarSlett
  4. That is such a cool idea for this Monkey Face. I love this. Great design with the pearls and the pop up monkey. Hugz

    SvarSlett
  5. Fabulous and fun!
    Thank you for sharing your creativity over at Allsorts;-))m

    SvarSlett
  6. AAh this is fabulous. Great colours and I love that stamp and how he just peers out from inside the card. Brilliant. Thanks for sharing your creation with us at 613 Avenue Create this time. Hope to see you again next month.
    Dawn DT xxx

    SvarSlett
  7. Beautiful card,thanks for playing on Through the Craft Room Door,hope to see you next challenge


    Hugs
    Rituparna DT TTCRD

    SvarSlett
  8. A fabulously fun card and a great stamped monkey image.
    Thank you for joining in with our March challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck x

    SvarSlett
  9. Great birthday card! Thanks so much for adding to the fun at 613 Avenue Create, we appreciate your support!
    Hugz,
    Chana Malkah, Owner
    613 Avenue Create Challenge Blog
    A Place To Start Challenge Blog

    SvarSlett
  10. Kult kort. Herlig den fyren med det litt forskremte blikket. Minner om Ludvik :)

    SvarSlett
  11. Great kinetic card very cleve and love the embossed image.Thank you for joining us at 613 Avenue Create
    Carol DT x

    SvarSlett
  12. Such a fabulous project for our challenge over at More Mixed Media..
    Thank you so much for joining us this month.

    SvarSlett
  13. Thank you so much for joining the Emerald Creek Dares challenge with your very special card to celebrate a very special day! It’s wonderful. ~Ann x

    SvarSlett
  14. This is so cool! What a great masculine birthday card - that monkey is awesome! Thanks so much for joining us for the Emerald Creek March challenge. Hugs, DT Karla

    SvarSlett