fredag 8. mars 2019

Gel plate bakgrunn med sommeerfugler på:)

Heisan og hoppsann å så glemte jeg meg bort... Jeg er på evig jekt etter den perfekte bakgrunnen. Heldigvis får jeg aldri laget den, for hva skulle jeg gitt meg til da? (minner om at alle spørsmål i denne bloggen er retoriske) Her kan man se langs kanten at jeg har vært i god gang med en
 lys og mørk blåfarge som jeg har trykket en mønsterplate oppi. mitt feltet var det også litt kobber maling igjen. Så var planen å lage et nytt trykk med turkis og hvitt i mitten så jeg la arket bort for å fullføre siden....

 

Det må gjerne gå litt fort når man jobber med gel plate og da jeg 
skulle tørke av brayeren tok jeg feil bunke gitt. Der havarerte
 den planen...



Herfra kunne jeg jo gått på med gesso, stenciler osv. Men så syntes
 jeg den var lit rufsete å fin i all sin enkelhet.

 


Siden malingen er matt så bestemte jeg meg for å beholde den
 som kontrast til de fine sommerfuglene som er embosset med 
hvitt, lit tykt og glinsende embossingpulver. Å sitte å legge inn 
farger på disse sommerfuglene er godt for sjela:)


Sommerfugl stempel og dies er fra Tim Holtz og teksten er fra 
Altenew. Inni kortet er det skrivefelt og en pengelomme med 
en annen sommerfugl fra samme stempelsett.  Det var soga om 
det kortet:)











15 kommentarer:

  1. Wonderful card. I like the butterflies and the nice green background.
    Dear Greetings
    Sabine

    SvarSlett
  2. This is gorgeous! I love the depth of colors and those white butterflies! Thanks for sharing with us at Try It On Tuesday. Hugs-Erika

    SvarSlett
  3. Love the depth you achieved with this card background.
    Thanks for sharing with us at Allsorts.
    Lynn x
    DT

    SvarSlett
  4. sorry! wrong DT hat on - thanks for sharing with us at The Male Room.

    SvarSlett
  5. Its a lovely card, I like the depth of colour and the contrast of the butterflies

    Thanks for joining in at try It On Tuesday
    Joan

    SvarSlett
  6. I enjoy your wonderful background and the sweet butterflies. Thank you so much for sharing your wonderful art with us. it is a blessing and a treat to have you play along in our challenges.
    Karen
    Word Art Wednesday

    SvarSlett
  7. Nydelig kort og veldig stilig bakgrunn.
    Tusen takk for at deltar hos Scrappelyst

    Hege

    SvarSlett
  8. Beautiful butterflies and a great card. Thank you for joining us at Try it on Tuesdays.
    Yvonne

    SvarSlett
  9. Stunning project! Those butterflies a so delicate and beautiful!
    Thank you for joining us this month at We Love 2 Create! Jane (DT) xxx

    SvarSlett
  10. such a lovely card and design thanks for sharing with us at crafty catz this week good luck in the draw.

    SvarSlett
  11. Love this, great background!
    Thanks for joining the TTCRD challenges and good luck!

    SvarSlett
  12. Lovely card, I like your fantastic packground. Thank you for joining us at TioT.

    SvarSlett
  13. What a beautiful card you made :-)) Thanks for playing along with us at The Male Room. Looking forward to seeing your creative projects in the future galleries again.

    SvarSlett
  14. Flott kort med kjempelekker bakgrunn. Tusen takk for at du deltar i vår-utfordringen hos Scrappelyst :-)

    SvarSlett
  15. Nydelig kort og så lekker bakgrunn!

    Takk for at du deltar i mars-utfordringen hos Scrappelyst.

    SvarSlett