onsdag 20. mai 2020

Mixed Media kort med emalje "medaljong"

Noen ganger er det mye som går galt før ting begynner å ordne seg. Dette er et sånt kort. Jeg hadde kjøpt 2 Color Bloom sprayer på impuls. ( jeg blir alltid litt stolt hvis jeg får til å kjøpe noe annet en det som står på lista) Jeg hadde nemlig tenk å lage et litt friskt kunstverk ut av en bit av mors silke bluse, som hadde masse kule bånd og bling og struktur i silken. Blusen var brun og blå men fikk et par lag med gesso og var klar til spraying. Derfra gikk det fort nedover bakke...


Sprayene som er gul og ca lakserød viste seg å være  glinsende 
NEON...Dessuten sprayer den ikke jevnt og fint men lager ekle
 prikker også. Forbaska! Plutselig er jeg glad jeg ikke impuls-
handler så ofte.


denne bakgrunnen lå i skammekroken og var nesten helt glemt. 
 Men så hadde jeg denne lille "medaljongen" liggende som lenge
 har savnet en bakgrunn. Den er laget med to lag thick enamel
 powder og mens den var varm stemplet jeg dette skjønne bladet 
fra Rubber Dance nedi med Archival ink på. Det blir noen små 
sprekker i selve emaljen , men for å få litt større sprekker og elde
 den litt har jeg knekt den litt da den var stivnet.  


  Så var det bakgrunnen da... Jeg syntes det var så mye fin struktur
 at jeg ikke klarte helt å gi den opp så etter flere strøk med gesso
 som mere ble klæsjet på en malt så fik jeg hvit kant og lot bare
 noe av den lakserøde som nå er veldig neddempet bli igjen her og 
der så la jeg på bronse maling her og der å plutselig begynte ting
 å stemme:)

Jeg har brukt Glossy accent til å lime på supersmå glass perler,
 vanlige perler noen rufsedufser fra et gammelt skjerf og to
 blomsterrader fra Korthobby som jeg klippet fra hverandre med
 tang for å bruke de små metall blomstene.


Sløyfen og "medaljongen er satt fast med ekstra heavy gell som
 jeg opprinnelig brukte til å forme stoffet litt med også. Så malte
 jeg kanten med kobbermaling og limte det hele på en base av
 Bazzil. Aner ikke hvilken anledning dette kortet passer til men
 akkurat nå er jeg salig fornøyd med det:)


 Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:






16 kommentarer:

  1. Lovely. Thanks for joining us this month at We Love 2 Create. Hugs from DT-Irre

    SvarSlett
  2. A super mixed media piece, many thanks for sharing and joining us at Allsorts challenge.

    B x

    SvarSlett
  3. wowo, such a stunning media piece, it's gorgeous! Thank you for playing along at MMM

    SvarSlett
  4. Very unique and creative...thank you for joining our challenge at Double D!
    Diane DD DT {Nellies Nest}

    SvarSlett
  5. This may not be what you intended but it certainly turned out well in the end. All those textures are amazing. Thanks for joining my challenge at Make My Monday. Love Dawn x

    SvarSlett
  6. Gorgeous colours and some really lovely elements on this lovely creation. Thank you for joining our 'Anything Goes' challenge at Allsorts.

    Kath x

    SvarSlett
  7. Stunning mixed media project..Thank you so much for joining in with us at 613 Avenue Create..hope you will play along again..

    Luv CHRISSYxx

    SvarSlett
  8. Wow, another mixed media card. An "M" word that I did not thinkg about, but makes a great and beautiful card. Thanks for linking up with us at Double D Challenge.
    Barbara DT

    SvarSlett
  9. A lovely card. Gorgeous subtle earthy tones, fabulous textures and wonderful metallic touches.
    Thank you for joining in with our May challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck x

    SvarSlett
  10. WOW this is gorgeous! Thanks so much for joining in the fun at our Double D ‘Begins with “M”’ challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.
    Darlene
    DOUBLE D Challenge Blog
    DAR’S CRAFTY CREATIONS
    Please stop in for a visit!

    SvarSlett
  11. Fabulous mixed media project ..... gorgeous colours and great textures. Thank you for playing along with the Craft Stamper challenge.

    SvarSlett
  12. Lovely work. Thank you for joining the More Mixed Media challenge. Hope to see you again next time.

    SvarSlett
  13. So beautiful! Thank you so much for sharing at Make My Monday Challenge blog.
    Crafty Hugs

    SvarSlett
  14. Litt av en jobb, - og et fantastisk flott resultat!

    Hilsen norske Liv som bor i Sveits.
    l.frische@valaiscom.ch

    SvarSlett
  15. Congratulations! You were chosen as the winner "Playing Anything Goes" in our May Challenge at 613 Avenue Create! Thanks so much for sharing your awesome talent with us and our challenge players. Please stop by our blog and grab your badge!
    The Resident Design Team

    SvarSlett
  16. Congratulations! You were chosen as a Featured Top Rocker for the week: May 17 - May 23, 2020! Thanks so much for sharing your awesome project with us at 613 Avenue Create. We apologize for the tardy notification. Please stop by our blog and grab your badge.

    THE RESIDENT DESIGNERS

    SvarSlett