fredag 8. mai 2020

Digert kort 10x20 cm :)

Sist gang jeg raidet en hobbybutikk fant jeg noen ferdige kort baser til 10kr. Det var 5 stk. i hver, så jeg kjøpte en orange og en brun. De var flatpakket så jeg så ikke helt hvor digre de var og planen var å lage kort med min nevø og niese. Nå er jeg på besøk hos dem i noen uker så jeg har mest rester og en bunke med bakgrunner her. (vel... jeg har nesten fylt kjellerstuen med stæsj så jeg har litt å gå på)


Da jeg brettet et å så den faktiske størrelsen
 fant jeg ut at de må nok deles i to sånn at de
 blir 10x10  ellers kommer rakkerungene til å
 gjøre et hardt innhugg i pynten:) Jeg får ikke
 gjort så mye annet en å være tante, men så
 hade jeg denne bakgrunnen liggende og noen
 blomster som var klare til bruk så da laget jeg
 likegodt er monsterstort kort som min nevø 
ville  sagt:) 


Bakgrunnen er laget med en Tim Holtz stencil
 og distress ink. Stemplene er fra Rubber Dance.
 De er stemplet med Archival ink og farget med
 akvarell farger. Så har jeg splattet litt hvit gesso
 på blomster og blader.


 Bakgrunnen fikk noen splatter med sort akryl
maling, så la jeg på litt sort akrylmaling rundt kanten 
også. Jeg satte på to sommerfugler med bling på fra
 Panduro og en diecut tekst og det var det digre kortet
 Selv om man ikke har energi til så mye mere en hus 
og heim så er det en velsignet fløelse å få litt maling
 og lim på fingrene:)

















5 kommentarer:

  1. You've created a lovely, sunny card with your colour scheme and beautiful flowers. Thanks for joining us at the Watercooler Wednesday Challenge this week. Tristan DT

    SvarSlett
  2. Beautiful card. Love your colour choice, really lush, pretty and reminds me of summer. You don't see enough of zesty colour in cards. Pretty flowers and backbround too. Thanks for joining us this month a Let's Craft and Create and good luck. Michelle DT x

    SvarSlett
  3. Adorable card!!! Thanks so much for participating in Crafty Catz challenge. Hope to se you next week too. Have a happy crafty week and good luck in the draw.

    SvarSlett
  4. Beautiful. Simple and classic. Very pretty. Thankyou for coming and spinning the butterfly wheel with me. Hugs mrs A.

    SvarSlett
  5. Slim cards are the all the rage here in the US. I like the splatter touch too.
    Thank you for joining us at Simply Create Too for challenge no. 160. Join us again soon.
    Erica (Simply Create Too Design Team Member)

    SvarSlett