tirsdag 12. mai 2020

CAS sommerfugler (og en barnevakts tillståellser)

 Det er preventivt privilegium å være tante på fulltid! Som for mange familier er det vanskelig å få tiden til å gå opp med jobber og korte åpningstider i barnehagen. Det er ikke mye tid til kort men litt får jeg puslet med og det er det som holder meg på grensen mellom halv gal og gal.... De to barna er 4 og 5 1/2 år så det er liv i leiren. De er aldeles herlige men ikke helt til å stole på når sant skal sies. De låver ganske mye når det gjelder å holde seg til reglene, men i praksis så blir alle grenser testet hele tiden:) I går måtte jeg ned med søppelkassen mens de to satt pent å laget kort med klistermerker. Da a jeg vendte tilbake unner 2 min senere gråt begge to så snørr og tårer sprutet. Om sider ble jeg fortalt at lillesøster hadde ødelagt storebrors bil klistermerke, og så hadde storebror slått lillesøster. Nu vell... de fikk beskjed om at det ikke er lov til å ødelegge noens klistermerker og det er heller ikke lov til å slå. Så trev jeg koppehåndkledet og tørket alt som sprutet ut av de små fjesene. To min senere delte de broderlig en pose med lørdagsgodt:)


  I dag har jeg så måtte konfiskere syklene. De små rakkerne syklet ned til hovedveien som er forferdelig trafikkert. Grensen for hvor de må stoppe er 50 meter før det. Pappa har sagt klart ifra at hvis de bryter den grensen så tar han bort syklene. Jeg lot som jeg ikke viste det å lot dem slippe med en dag uten sykkel. De viste tydeligvis hva de gjorde for de kom slukøret tilbake med halen mellom beina og var molefunkle i nesten syv min. men så var det full rulle videre med andre sprø påfunn. Vi har selvsagt også kost oss med å male stener vi har samlet med flotte farger og fjær og øyner i alle regnbuens farger. Så har vi kastet sten i en bekk i over en time og gått på skautur med nistemat og kakao. Så etter en dusj fikk jeg sneket meg til å lage ferdig dette kortet. Sommerfuglene er fra Rubber Dance, de er farget med distress ink og dusjet med vann. Så la jeg på litt ink med en stencil som jeg laget av en die cut. Teksten er stanset ut i et morsont knudrete og litt skimrende ark som jeg kjøpte på en ferie i Croatia. Jeg drømmer meg bort til en ny tid med nye reiser når verden åpner opp igjen:)








9 kommentarer:

  1. What a very elegant creation in striking colours, thanks so much for joining us at Allsorts challenge.

    B x

    SvarSlett
  2. Wonderful and adorable!
    I like the colours so much.
    Thanks for playing along with us at Friendship Challenge.
    Happy crafting!
    Ilse (thera)

    SvarSlett
  3. Really lovely creation. Thank you so much for sharing this with us at Sparkles Monthly Challenges.
    Hugs
    Cathy DT Member
    xxxx

    SvarSlett
  4. Great project here, beautiful soft pallette ! ..,thanks for sharing with the Polkadoodles challenge; hugs Nelly DT x

    SvarSlett
  5. A beautiful card. Thank you for sharing with us at Crafty Creations challenge. Marlene DT

    SvarSlett
  6. Gorgeous card, I love the colors and the beautiful butterflies! Thanks so much for joining us at Sparkles Monthly.
    Tammy x

    SvarSlett
  7. Eine sehr schöne Karte. Vielen Dank für deine Teilnahme bei der Friendship-Challenge.

    Lg Heike

    SvarSlett
  8. Lovely project! Thank you for sharing with us at Allsorts and joining in our Anything goes-challenge.

    SvarSlett
  9. Thanks for joining Allsorts challenge with this great entry, good luck.
    Happy crafting
    Tracy x

    SvarSlett