lørdag 16. november 2019

Hva skal man gjøre med velmente gaver man ikke liker?

Jeg blir faktisk veldig glad for gaver som kan brukes og særlig til kortlaging:) Men enkelte ganger skjønner ikke den som ikke lager kort selv, hva som er fint å få å hva som er en i overkant stor utfordring å få brukt.


Her er en blomster som er så diger at den i alle fall ikke går
 igjennom en brevsprekk.. de to andre blomstene er så dårlig
 kvalitet at de må både "hjelpes og gjemmes" litt. 


Her har jeg brukt gesso og glitter og prøvd å lage et kort som
 en liten utfordring til meg selv. Bakgrunnen er Gesso i tykt lag
 som jeg overopphetet for å få en boblete struktur (og fordi det 
er så forbasket moro å se på:))


 Så har jeg brukt samme turkise maling som på blomstene og til
 å "farge" tøy remsene med. På toppen har jeg brukt litt sølv 
Nuvo moose.


Jeg eksperimenterer litt for å finne ut hvordan jeg kan få tøy
 til å bli hardt men de mediumene jeg har som heavy gell osv. 
gjør ikke helt jobben. Men med Heavy gell henger det i alle
 fall godt fast:)


 Alikevell likte jeg oppsettet overaskende godt. Metall pynten
fikk litt Gesso på å så limte jeg det på en base av turkis Bazzil 
så det fikk en litt frisk ramme.  








5 kommentarer:

  1. Oh my, this is so gorgeous. I love all the texture, the design, and all that amazing "teal"! Thanks so much for joining us this week at JUGS!!!

    SvarSlett
  2. Her her du jo klart å trylle "tragiske" gaver om til eit kult kort :)

    SvarSlett
  3. Beautiful work - the silver and blue are lovely together. Thanks so much for joining us this time at the Creative Fingers Challenge, Elizabeth (DT)

    SvarSlett
  4. Beautiful mixed media creation!!!! I love the volume and colour of your card!!! Thanks for joining us at Creatalicious Challenge, we hope to see you again next time. Hugs, Brigitte

    SvarSlett
  5. A lovely card!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes + optional stitching” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    (DT Simply Create Too)

    (DT Kreativtanten)

    SvarSlett