tirsdag 26. november 2019

GD bidrag hos Rubber Dance

Dette er min siste post som gjestedesigner på Rubber Dance sin blogg. Takk til Susanne og resten av teamet for denne flotte muligheten:) Jeg har laget mitt første lerret ettersom jeg hadde bestemt meg for å lage en steg for steg med hvordan man kan bruke UTEE til å lage "falsk emalje".


Siden sommerfugler er noe av det jeg bruker mest
 kort så falt valget på disse herlige Grungy butterflyes.
 Jeg har også brukt diverse stempel i bakgrunnen, alle
 fra Rubber Dance.


 De to "søylene" med struktur er fra mors silkebluse 
med bånd og  paljetter på. jeg har brukt Heavy Gell
 for kunne få delene med struktur til å være litt hevet i 
bølger.


Lerretet er grunnet med sort Gesso og malt med diverse 
akryl maling. Jeg har brukt en strukturpaste gjennom
 en Tim Holtz stencil her og der.


Sommerfuglene er først embosset og farget, så har jeg
 brukt UTEE til å lage emalje effekten med.  Man kan
 se at embossingen "blør" litt pga. den høye varmen fra 
smelting av UTTE på toppen 


Etter mye eksperimentering fant jeg ut at man kan 
bevare embossingen med å legge på et lag men
 pouring fluid, som i seg selv også gir en ultra tynn
 glossy nesten glassaktig effekt.


Jeg valgte likevell å bruke disse selv om embossingen 
gjør dem enda mere grungy en de i utgangspunktet er. 
Jeg har brukt 6 lag med jute så de er ganske tykke og 
tunge. Derfor går de ikke til kort men passer fint på
 esker, lerret og andre prosjekter. 


I bloggen til Rubber Dance har jeg laget en steg for steg
 beskrivelse med bilder og noen flere eksempler fra 
eksperimenteringen. Hopp over i bloggen for å se mere 
om "falsk emalje" og sjekk ut hva det fantastiske design 
teamet driver med:)



                                                        Stamploration. ATG with stencil.

7 kommentarer:

  1. So beautiful...
    Thank you for sharing with us over here today at the Classic Open Design Team Challenge and best of luck with your entry.

    Chrissy DT   http://classicdesignteamchallenge.blogspot.com.au/

    SvarSlett
  2. Such a beautiful canvas. Great colours and texture and I love the faux enamel. Thank you for playing along with the Craft Stamper challenge xx

    SvarSlett
  3. I love the deep colours! Thanks for playing with us at STAMPlorations Theme & Photo Prompt this month!

    SvarSlett
  4. such a beautiful mixed media project! Thanks for playing along in the 613 Avenue Create Challenge.
    Hugs,
    Natalie
    INKognito

    SvarSlett
  5. ooo that beautiful butterfly again - lovely!Thanks for joining us at countryview challenges! Hugs rachel xx

    SvarSlett
  6. Fabulous canvas and texture love the added silk and gorgeous enamel butterflies
    Carol x

    SvarSlett
  7. Super :-) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy, pozdrawiam i życzę powodzenia! :-)

    SvarSlett