tirsdag 26. november 2019

Gult kort

Dette kortet er resultat av et par uker med eksperimentering med forskjellige medier for å få til en glass og emalje effekt på Grungy sommerfugl stempler fra Rubber Dance. Bakgrunnen er laget ved å ha på et tykt lag med gesso før jeg "druknet" en maske med de herlige "boblesnorene" Det er en maske som Mina fra Minas Kreativa  har laget for That`s Crafty. 


Da Gessoen var tør lot jeg sennepsgul ink flyte fritt ned i alle
 fordypningerfør jeg brukte en baby wipe til å fjerne en del av
 fargen mellom "bobleradene" 


Til slutt la jeg på gesso på noen av "boblene" for å få litt mere
 liv i bakgrunnen. Jeg tror jeg jobber med å tåle litt mere grunge.


Jeg endte opp med en ganske rustikk  bakgrunn, som ble en morsom 
kontrast til de sølv embossede og glinsende sommerfuglene.


Jeg hadde så vidt vært borti en teori om at man kan forsegle et
 malerimed poring medium og få en glass aktig overflate. jeg
 måtte selvsagt teste om det fungerte på toppen av sommerfuglene
 mine:)


Jepp! Det ble en tynn glossy hinne. Men den store oppdagelsen
 var at det skjermer embossingen mot varme.


Man kan ta et steg videre å bruke UTEE på toppen for en emalje
 effekt. Men det skal neste innlegg handle om:)


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:

5 kommentarer:

  1. A lovely elegant and stylish caard. Thanks for joining us at Addicted to Stamps. Marlies

    SvarSlett
  2. Thanks for entering your wonderful creation at The Crafter's Cafe this fortnight for our "Flora, Fauna or Pocket" challenge.

    SvarSlett
  3. Fabulous design, beautifully made. Many thanks for joining in with Polkadoodles Challenges this week. Lou

    SvarSlett
  4. great card, love the colours!!!! Thanks for playing along with us at STAMPlorations challenges!!

    SvarSlett
  5. Another fabulous background,love the colour and beautiful embossed butterfly
    Carol x

    SvarSlett