søndag 25. august 2019

Bursdags kort

Jeg koser meg masse med å lage bakgrunner selv. Her har jeg brukt på lag med Gesso, malinger, sprayer, ink, strukturpaste og heavy gloss gel, strukturpaste og heavy gloss gel er lagt på med to stenciler. I tillegg er husraden og noen ord heat embosset. Alle stemplene jeg har brukt er fra Rubber Dance. Jeg jobber litt med å gjøre et lite innhugg i ferdige og halvferdige bakgrunner som fyller en halv sko eske. I tillegg har jeg opparbeidet meg et godt lager (resten av skoesken) med ferdig embossede, og noen fargelagt stempler.


jeg er sånn som henger meg helt opp i farge utfordringer, men
 jeg er ikke så dreven på å blande farger så ofte blir det noen 
etterlatenskaper som  ikke ble ferdige før utfordringen var
 over:)


Denne husraden er jeg så glad i fordi den minner meg om noen
 små ørkenbyer i Egypt:)Men jeg synes det er vanskelig å finne
 ord og anledninger å bruke den til. Her oppdaget jeg tilfeldig at
 bakgrunnen hadde samme gule og røde fargen så det ble et
 bursdagskort.


Jeg vurderer å prøve å bruke det som Betlehem på et julekort
 men det får bli en annen dag( og kanskje andre farger:) Jeg har
 brukt ord fra den nye blandede ord tekst plata til Rubber Dance
 som gjør at man kan stable sammen setninger på egenhånd og
 det passer for meg som ikke er så glad i klissete visdomsord 
eller tåpelige pun.


Det som lager "rammen" er en stilk fra en blomst som jeg har 
gjentatt bortover. jeg var ikke så fornøyd med bakgrunnen eller 
husraden i utgangspunktet men til sammen så ble jeg rimelig 
fornøyd:)


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:






14 kommentarer:

  1. Wonderful creation thanks for sharing at 613 Avenue Create x good Luck

    SvarSlett
  2. A lovely card. Gorgeous background and wonderful row of houses. The colours and stamps are fabulous.
    Thank you for joining in with our August challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck x

    SvarSlett
  3. Beautiful, I love the orange tones of the background and the contrast among the houses. Hugs.

    SvarSlett
  4. This is really lovely Ingunn, and I think you're right, this stamp would be perfect as a Christmas card scene. Thank you so much for joining in with our challenge at Country View Crafts, and have a very happy week, Sue xx

    SvarSlett
  5. Love your card, dear Ingunn! The little houses are so beautiful!
    Thank you so much for joining in with our challenge at Country View Challenges! Evelyn xx

    SvarSlett
  6. So beautiful. Lovely card. Thank you for joining the Splashy Mix Challenges. - Priya Satish DT

    SvarSlett
  7. Fabulous card love all the layers of colour texture stamps and stencils -beautiful love all the little houses too
    Carol x
    Thank you for joining us at 613 Avenue Create
    Carol DT x

    SvarSlett
  8. FABulous card..
    Thank you so much for joining in with us at 613 Avenue Create..hope you will play along again..

    Luv CHRISSYxx

    SvarSlett
  9. Artig kort! Takk for at du deltar hos Kreativ Scrapping. Hilsen DT Ida Kristin

    SvarSlett
  10. Thanks for sharing your card with us at Just Us Girls.

    SvarSlett
  11. Utrolig lekre farger sammen!

    Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Kreativ Scrapping!
    DT linda

    SvarSlett
  12. Pretty card! Love the colors and the design!
    Thank you for joining the Crafter’s Castle’s August Challenge! –Tasha ☺

    SvarSlett
  13. Lovely work. Thank you for joining the challenge at More Mixed Media. Hope to see you again next time.

    SvarSlett
  14. Fab creation! Thanks for sharing with us at Crafty Gals Corner!

    SvarSlett