torsdag 1. august 2019

Fake it til you make it!

Man kan nok lære litt om fargelegging selv om man er ymist utstyrt fra naturens side. Ellers kan man gjøre som meg å bare late som man vet hva man driver med :)  Jeg har embosset hele stempelet i sort for da holder malingen seg innenfor strekene. Så har jeg lagt på tre nyanser av distress ink med vann pensel. Jeg aner ikke hvordan man skyggelegger men har satset på at skyggene skal være der det er flest streker i stempelet:) 


Jeg brukte en del vann for å få inken til å flyte litt utover for å 
ikke få så skarpe skiller. Å så sa jeg meg fornøyd. Det er det
utroligste man kan overbevise folk om at man kan (hvis de 
bare ikke kan det selv da:))



Dessuten får jeg ro i sjela av å dille litt med farger og pensel:) 
Det er ikke så lett å putte på masse pynt på et så blomstrete 
stempel, så jeg har gått for Papirdesign sin gratulasjons dies
 med skygge for å få frem teksten.


Jeg er så fornøyd med at et stempel kan gi så forskjellig uttrykk
 bare med å endre fargen på embossing pulveret og fargene på
 blomstene. Litt lenger nede i bloggen er et eksempel med gull
 embossing og sarte lilla farger.



Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:







15 kommentarer:

  1. Super make, the colouring looks great too, thanks for sharing it with us over at the Love To Craft Challenge Blog

    Kathyk
    DT @ LTCCB

    SvarSlett
  2. Lovely card. Thanks for joining AYLI challenge. Elaine

    SvarSlett
  3. Great card! :) I think you are really clever and it is a great idea to emboss first ;)
    Thanks a lot for joining us at Creatalicous! :)

    SvarSlett
  4. A pretty card and a wonderfully coloured floral stamp.
    Thank you for joining in with the Crafts Galore Encore August Challenge “Anything Goes”. Good luck x

    SvarSlett
  5. Super cute!!! Thank you for joining us at KCC, good luck!!! Amy DT

    SvarSlett
  6. That's gorgeous, what a floral creation
    Thanks for joining the AYLI favourite flower challenge
    Anne x

    SvarSlett
  7. This is very pretty.
    Love your techniques.

    hugs sally x
    sallysbitz2.blogspot.co.uk

    SvarSlett
  8. Nydelig kort:) Takk for at du deltar i vår utfordring hos Kreativ scrapping:) Klem fra DT Gunn Anita

    SvarSlett
  9. Så lekkert kort :)
    Takk for at du deltar hos Kreativ Scrapping:)
    Klem fra DT Inger Marie

    SvarSlett
  10. I love your card. Great work with watercolor.
    Thank you for sharing this beautiful card in HLS Watercolor.
    BożenA DT HLS

    SvarSlett
  11. A perfectly designed card. Great coloring!
    Thank you for joining our gallery at Crafting With An Attitude.
    Bożena DT CWAA

    SvarSlett
  12. This is beautiful! I love the pretty flowers and colours! Thanks so much for joining us for the Emerald Creek August Challenge!
    Hugs, DT Karla

    SvarSlett
  13. Wow - what a gorgeous card! Thanks for joining us at Emerald Creek!

    SvarSlett
  14. Amazing :) thanks for joining us for the Emerald Creek August Challenge xoxo

    SvarSlett
  15. So pretty. Thanks for sharing with us at MIU!

    SvarSlett