mandag 27. mai 2019

Gloss, glitter, glimmer og skinn:)

Denne bakgrunnen er laget samtidig og på samme måte som den jeg har beskrevet for to innlegg siden.  Men jeg har brukt litt annen maling og lagt til en embosset sølvkant laget med stilken fra et blomster stempel. Jeg har brukt Deco Art maling, hvit gesso, Nuvo moose, Strukturpaste, heavy gloss gell , Glossy Accent og embossingpulver.  


Jeg føler meg litt på gyngende grunn når jeg begynner å lime på 
masse stor pynt på et Mixed Media kort og bruker så lite som
 stilken på et stempel:)


 Det er veldig morsomt å prøve seg litt frem og planen er at jeg 
skal oppdage måter å bruke ting jeg ikke liker fargen på eller 
som her en diger blomst som har slitt i skuffen sin i flere år.


 Jeg var egentlig ganske fornøyd med oppsettet mitt men så kom
 jeg på å bruke denne stilken for å lage en "ramme" Det som
 skjedde var at bakgrunnen er så tykk og full av struktur at jeg 
tenkte jeg måtte presse stempelet godt ned.


 Det resulterte i en mye mere grunge og bred ramme en jeg 
hadde tenkt. Jeg vurderte å skjære den bort men bestemte meg
 for å beholde den som litt kontrast til blomsten og de sirlige
 bladene fra Korthobby.


 Ellers har jeg brukt litt tøy som er dyppet i malings restene, litt tau, 
art stones og noen små blanke dråper fra Europris. 


Hehe jeg var så redd for at bildene ikke skulle vise hvor mye
 gloss og skinn det er på kortet så jeg overdrev nok litt med
 lyset:) Så nå synes det i alle fall.

17 kommentarer:

  1. Very creative and pleasing thee flower was rescued from the drawer 😀 ...thanks for sharing with Polkadoodles , good luck Nelly x

    SvarSlett
  2. Absolutely stunning you create some fabulous mixed media pieces love all the texture/embellishments and the silver embossing.
    Carol x

    SvarSlett
  3. I think you should be happy with this as you describe the process so well-great to try out new things as you go! All the texture looks fab and I really like the shiny look of the edges. Gorgeous use of the flower and gems for the stem. Thanks for joining Time Out

    SvarSlett
  4. This is gorgeous, thanks for joining us at MAWTT, xxxx

    SvarSlett
  5. This looks like a work of art! So beautiful! Looks like it took a lot of time to create as well! Thanks for joining us at A Gem of A Challenge!
    Sandy DT

    SvarSlett
  6. Ooh I just love all that mixed media texture! Gorgeous creation! Fabulous card and great entry to our 'Shine & Shimmer' challenge at Southern Girls. Hugs, Wends xoxo SGC DT

    SvarSlett
  7. wow this is so beautiful and thank you for sharing it with us at crafty catz and good luck in the draw

    SvarSlett
  8. Fabulous creation! Thanks for joining us for Week 21 at Polkadoodles Craftting Challenge!

    SvarSlett
  9. Super cute!!! Thank you for joining us at MAWTT, good luck!!! Amy DT

    SvarSlett
  10. great card! Thanks for joining us at creative friday.

    SvarSlett
  11. You used very beautiful colors in your work! Thanks from Vintage Cafe)

    SvarSlett
  12. Super:)Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy.

    SvarSlett
  13. Interesting project. Thank you for joining to Art-Piaskownica challenge.

    SvarSlett
  14. Loving this. So many gorgeous elements. Thank you for sharing at "A Inky Mess" this month

    SvarSlett
  15. Cute card!
    Thank you for joining us at Mixed Media Place!

    SvarSlett
  16. lovely card!
    thanks for playing with us at MMP!!!

    SvarSlett