fredag 17. juli 2020

Julekort fra en furten innekatt!

Jeg har alltid likt best å være innomhus. Jeg blir solbrent bare med tanken på å gå ut om våren, og om vinteren er det nesten helt uaktuelt siden det fordrer så mange lag med ull for å ikke fryse seg stiv og støl og irritabel. Dessuten bor jeg i by, og det er livsfarlig mange biler her som ikke er særlig forståelsesfulle når jeg krysser gaten uten å se meg for, fordi jeg har viktigere ting å tenke på en fotgjengerfelt og sånt!


 Jeg har blitt skikkelig flink til å holde meg hjemme cirka hele dagen, fordi jeg venter varer fra Kolonial. Det sparer meg for å ut i all den friske lufta som alle andre trenger mere en meg. Men av alle årstider er sommeren verst! Plutselig har folk ferie, og ringer og melder og maser, om utepils og  piknikk i parken og strandtur. HAH... som om jeg har bikini... Jeg vil heller gå med burka! 


Dessuten er det folk over alt i store ansamlinger. Man skulle tro halve byen var uten fast bopel! Jeg liker ikke mange folk på en gang, eller rettere sagt, det er ikke så mange folk jeg liker. Nei takke meg til å sitte ved kjøkkenbordet, å se ut i bakgården med to søte epletrær i akkurat passe størrelse, mens jeg hører på NRK alltid nyheter og ser folk komme å gå i bygården vår. Jeg vet ikke nøyaktig hvor de bor eller om de kanskje bare er på besøk... men jeg har jo sett folk den dagen, sånn helt uten å måtte forholde meg til dem. Det er fint det, jeg er jo tross alt en innekatt! 


Kort om kortet.
 Bakgrunnen er et gell plate trykk i rødt og gull. Kanten har fått en omgang Frantage og det har en side fra et gammelt leksikon også. Julehilsen er stempel fra Papirdesign og min nydelige engel er fra Carmens veranda og er embosset med Zing pulver, og farget med akrylmaling og distress ink  

 Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:









11 kommentarer:

  1. A gorgeous Christmas card, Ingunn, what a sweet image! Thanks for joining in at My Time to Craft!

    love Mags B x

    SvarSlett
  2. This has come together beautifully!
    Great project!
    Fabulous that you have shared this with us here at The Holly & The Ivy.
    Good luck hun and do come back again!
    Jackie DT @ TH&TI

    SvarSlett
  3. Jeg må nå bare flire av deg igjen, jeg, Ingunn.
    Og kortet ditt er helt supert.
    Du får fortsette å kose deg inne. Det gjør jeg også, her jeg bor i en sveitsisk by.
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  4. This is very sweet. I love how you have done the gold embossing and the colors with the red and gold are perfect. Thanks for joining the Lost Coast Design Challenge!

    SvarSlett
  5. Wonderful card.
    Thank you for joining us at the Sweet Stampers and i hope to see you again.
    Hugs

    SvarSlett
  6. Lovely card love the colours and embossing - thank you for joining the fun at My Time To Craft

    SvarSlett
  7. Just gorgeous! Thanks for playing along with us at ABC Christmas Challenge. Looking forward to seeing your creative projects in the future galleries again.

    SvarSlett
  8. Nydelig julekort!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :-)

    SvarSlett
  9. Koselig julekort.
    Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  10. Beautiful card!
    Thanks for playing at the ABC Christmas Challenge!
    Helen x

    SvarSlett
  11. Gorgeous with the red and gold Ingunn. This little angel is so sweet. Thanks for joining the fun at the Lost Coast Portal to Creativity. Hugz

    SvarSlett