mandag 13. juli 2020

Embossing og "usynlig" maling:)


For ganske nøyaktig tre år siden kjøpte jeg en heatgunn og to små bokser med embossingpulver i sølv og gull. Jeg syntes det var forferdelig dyrt og var litt usikker på om jeg kom til å like det.... Vel det var et godt kjøp og jeg ble fort hekta! Det var nesten magisk å se pulveret smelte og bli klart og skinnende:) selv om en liten boks koster mye fant jeg fort ut at det er bittelite som skal til så de varer lenge:) etter hvert har jeg utvidet med flere farger, og typer pulver, og flere stempler. Men etter tre år er det like magisk, beroligende og fortreffelig å sitte å se pulveret smelte! Det største problemet med metallisk embossing er at det er ganske vrient å ta gode bilder av... Men den effekten det har i virkeligheten er verd det.


 For en stund siden kjøpte jeg noen små tuber med metallisk maling fra Amsterdam. det var bare så vidt de syntes som litt skimmer, så jeg syntes det var et ordentlig bom kjøp å var glad jeg ok de bittesmå tubene. men så sølte jeg litt på sort kartong å fikk en real AHA opplevelse:) Så i dag har jeg lekt meg med embossing av disse herlige soppene fra Rubber Dance og denne malingen som fikk meg til å mimre om "usynlig" blekk som vi lekte med da vi var små. Teksten er fra Huldra Design og siden  den er skakk syntes jeg den passet til Funny Fungi som stempelet heter. Til å lage en sølv ramme rundt kanten har jeg brukt en Poska penn. Så er det limt på en base av Bazzil.


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:

 
 













































12 kommentarer:

  1. Oh WOW this is so striking! Love the colours and it pops on the black background. Thank you for joining in the fun at Creative Inspirations, good luck.
    Hugs
    Gina xx

    SvarSlett
  2. Du beskriver de samme følelsene jeg hadde når jeg investerte i alt til heat embossing også. Nå er dette en av mine favoritt teknikker. Disse soppene ser fantastiske ut på sort bakgrunn og metallic malingen gjør seg også. Flott resultat.
    Thanks for joining our challenge at Inkspirational.

    SvarSlett
  3. Vakkert! Ser jo ut som glassmaleri.

    SvarSlett
  4. love these funky mushrooms and they work so well being heat embossed. Thanks for joining us at Crafty Catz this week x

    SvarSlett
  5. Wow! What a great card. The image is very beautiful. Thanks for joining us at the Creative Fingers Challenge.

    SvarSlett
  6. Thank you for sharing you beautiful card at Allsorts;-))m

    SvarSlett
  7. Awesome!
    So glad you have shared this with us at 613 Avenue Create.
    Please come back again!
    The best of luck with your entry.
    Jackie, DT member at 613 xx

    SvarSlett
  8. Such a beautiful card. Thanks for joining us at the Dragonfly Dreams Challenge.
    Big hugs Ilonka DT

    SvarSlett
  9. Fabulous creation! Thanks for joining us for Week 24 at Polkadoodles Craft Challenge!

    SvarSlett
  10. So beautiful and nice work.Thank you for sharing in our challenge at Classic Design Challenge we really appreciate you joining in.

    SvarSlett
  11. Congratulations! You were selected as a TOP ROCKER for the week of July 12-18, 2020 at 613 Avenue Create! Thanks for your inspiring submission to our challenge. Please stop by our blog and grab your badge! The 613 Design Team.

    SvarSlett
  12. Congratulations! You were selected as a WINNER for Month of July 2020 at 613 Avenue Create! Thanks for accepting and responding so beautifully to our challenge. Please stop by our blog and grab your badge! ~~~Chana Malkah, Owner

    SvarSlett