tirsdag 17. mars 2020

Kommer jeg til å finne ut hva kjedsomhet er?

Jeg kjenner folk som kjeder seg. Jeg observerer at det ikke er noe de trives med og jeg forsøker å forstå hva de plages med, men jeg forstår det ikke. Jeg har faktisk gjort opp til flere forsøk på å kjede meg... Det er liksom litt forsmedelig å ikke vite hva det er. 


  Jeg har noen i min umiddelbare svære som har dette forunderlige
 "problemet" det virker som det plutselig skjer noe i kroppen
 (rettere sagt i toppen av kroppen) Fingrene begynner å fikle med
 ting eller tromme på armlenet. Så begynner føttene å danse polka
 på en umusikalsk måte...


 Etter et par minutter følges det på med små snøft og grynt som 
til slutt ender opp i et forpint: jeg kjeder meg! Noen ganger med
 en nesten anklagende tone... Ja ha ja, ja vell, å ja... kanskje jeg til 
og med strekker meg til å komme med noen forslag til ting å gjøre. 
Gå en tur, les en bok, ta frem et puslespill... (mens jeg tenker, sett 
på en vaskemaskin, rydd ut av oppvaskmaskinen eller gå på 
butikken)


Men alle sådanne ting går vist inn under begrepet kjedelig... 
Jeg er vist i kategorien "folk som kan sitte å se gresset gro" 
De gangene jeg har forsøkt å sette meg ned for å kjede meg så 
klarer jeg jo ikke å la være å la tankene vandre, det er alltid 
noe jeg ikke er ferdig med å tenke på, vurdere og gjøre meg
opp en fornuftig mening om.

 

Å så er det alle disse praktiske småtingene da som jeg bare må
 se til å få ut av veien så jeg får tid til å dille litt i papirbunken 
min å så er det så mange steder å drømme seg bort til "å sånn går
 nu dagan"


Kort om kortet:
Stempel fra That`s crafty, knapper fra en boks arvet fra bestemor,
turkis ull tråd fra mors vev rester, blå maling fra Golden, orange
 Starlight maling, tekst fra Rubber Dance, Mixed media papir, 
embossing pulver, sort akrylmaling, Bazzil og dotter fra Papirdesign.


Med dette krotet deltar jeg på disse utfordringene:


10 kommentarer:

  1. Å, for eit kreativt og flott kort. Godt å ha ein hobby og 2 i desse spesielle tidene. Einaste ulempen er at nå når eg har bedre tid til å kose meg med kortlaging, så begynner armen min å verke meir :(

    SvarSlett
  2. Et nydelig og annerledes kort :) Dette var virkelig kreativt og flott! En riktig kunstner er du!

    SvarSlett
  3. Åhh, knallfint altså! :) Likte det kjempegodt :)
    Tusen takk for at du deltar på Hobbygarasjens utfordring :)

    SvarSlett
  4. Such beautiful work on your card . .thanks for joining in with this weeks Polkadoodles challenge , good luck Nelly dt x

    SvarSlett
  5. Your card is fabulous. So much to comment on here. Your design is great. The heat embossing adds great texture to your card and such a clever use of buttons. Brilliant!
    Thank you so much for entering our ATG challenge at Through The Craft Room Door this week. Looking forward to see you again next challenge.
    Hugs Sheryl
    TTCRD DT
    Cat Crazy Craft Corner {My Blog}

    SvarSlett
  6. Utrolig lekkert kort med mange spennende detaljer.
    Tusen takk for at du deltar i grublisen vår hos Scrappelyst :-)

    SvarSlett
  7. A gorgeous card. Lovely colours and sense of movement.
    Thank you for joining in with the Crafts Galore Encore March Challenge “Anything Goes”. Good luck x

    SvarSlett
  8. Fabulous Card!! Thanks for joining us over at the Southern Girls Challenge!

    SvarSlett
  9. Utrolig flott og spennende kort.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  10. A great card!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes + optional layer it up” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    (DT Simply Create Too)

    (DT Kreativtanten)

    SvarSlett