søndag 15. mars 2020

Embrace imperfection

 I  fjor sommer meldte jeg meg på et nett kurs som heter Wellspring. Det så fantastisk ut, med mange kunstnere som skulle ha hver sine leksjoner, flere i uken, over ca seks uker. Jeg hadde skyhøye forventninger og tenkte jeg skulle få en innføring i mange flotte teknikker. (så feil kan man ta) Til min store forargelse viste det seg å være nokk et "hjelp til selvhjelps kurs" Mantraet var "embrace imperfection"


Man ser det i hele hobbyverdenen, i alle fall Mixed Media og
 kortlaging. Alle stempel og dies produsenter har sine egne 
versjoner av embrace imperfection i en eller annen form. Hvorfor 
det??? hvorfor skal vi nå på død og liv dyrke det imperfekte???


Jeg kommer aldri i livet til å gå med på det! jeg vil alltid prøve å
 gjøre noe bedre en det jeg har gjort før. Nå skal det sies at jeg gjør
 en del stupide ting, og har ganske hyppige "arbeids ulykker" så det
 er vanskelig å få perfeksjonert noe som helst. Det er heller ikke
 poenget mitt. Jeg kan leve godt med å bli nesten fornøyd eller bli
 litt bedre på enkelte teknikker osv.


Men det kommer alltid til å være et poeng å se fremover, å lære
 mere og lage det fineste jeg kan få til:) All denne frustrasjonen
 kom av at jeg har fått et nytt stempel fra That`s Crafty som Melina
 har designet. Det er det som jeg har gull embosset i bakgrunnen.
 Det er så nydelig i seg selv at jeg med nød og neppe klarte å pynte
 det med blomstene. Det er nemlig supert til CAS kort:)


De kule sukkulentene er et ark jeg kjøpte i Sao Paulo. Jeg har
 brukt limputer i to etasjer for å få litt høyde på så de kommer
 godt frem. Bladene er die cuts som har fått to omganger
 med thick enamel embossing pulver. 


 Jeg har malt en lyseblå stripe med Starlight maling bak stempelet 
den er skimrende i virkeligheten men ser litt daff ut på bildene.
 Tekst disen er fra Papir Design.

 

Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:




17 kommentarer:

  1. Så flott dette var! Herlig embossing og superfine blomster :)
    Tusen takk for at du deltar på Hobbygarasjens utfordring :)

    SvarSlett
  2. You madea gorgeous creation. I like the combination of the flowers and gold embossing.
    Lia DT S4F

    SvarSlett
  3. Lovely! Thanks for joining us at Watercooler Wednesday Challenges! Kath DT

    SvarSlett
  4. Beautiful card! Can art ever be perfect? ;) Thanks for joining us at Happy Little Stampers for the Watercolour Challenge!

    SvarSlett
  5. Stunningly beautiful.Love the gold ..Thanks for sharing and joining in the anything goes challenge from TTCRD
    https://ttcrd.blogspot.com/
    Good luck with your entry and please show us more .
    Shirley-Anne DT
    https://shirley-anne-stampingforjoy.blogspot.com/

    SvarSlett
  6. Så herlig og kreativt kort. :)

    Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  7. Oh I love the pink flowers and the gold embossing is wonderful! Glad you joined us at Fusion!

    SvarSlett
  8. Nydelig kort! Elsker den embossingen din, og blomstene var superfine.
    Takk for at du deltar i vår utfordring i Ally's Angels :)
    DT-Mariann

    SvarSlett
  9. OhThank you for sharing your work in our Happy Little Stampers watercolor challenge & we hope you will join us again in the next HLS Challenge!.
    Anna – Design Team member at Happy Little Stampers

    Visit my blog - Crafty Anna Studio.
    You can also find me on Instagram - CraftyAnna Studio
    Thank you! my! This is absolutely gorgeous! The combination of the soft pink of the flower and the gold is so stunning!

    SvarSlett
  10. I love your doted background.
    The pink and gold matches perfect together.
    Thank you for joining our challenge.

    -xiss- Renate.
    (Papercraft Challenges)

    SvarSlett
  11. This looks amazing! Love that heat embossed design behind the flowers. Thanks for joining the fun at STAMPlorations Theme & Photo Prompt challenge!

    SvarSlett
  12. So beautiful, I love it.. Thank you for sharing with us over here today at the Classic Open Design Team Challenge and best of luck with your entry.

    Chrissy DT  https://classicdesignchallenge.blogspot.com/

    SvarSlett
  13. Congratulations! You have been chosen as a Featured Top Rocker for the week March 15 - 21, 2020 at 613 Avenue Create! Thanks for your creative and inspirational submission. Please stop by our blog and grab your badge!
    The Resident Design Team

    SvarSlett
  14. you have created a wonderful card. Thank you for joining us at Creatalicious Challenges.

    SvarSlett
  15. Beautiful card! :) Thank u so much for playing with us at March STAMPlorations Theme and Photo Prompt! Do join us again! :)
    Suchi xx

    SvarSlett
  16. Beautiful! Thanks so much for participating in the PaperCraft Challenge this time and good luck :)

    SvarSlett
  17. A lovely card!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes + optional layer it up” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    (DT Simply Create Too)

    (DT Kreativtanten)

    SvarSlett