mandag 30. september 2019

Orange høsttag

Jeg har gledet meg lenge til å bruke lage høst kort. Jeg er veldig glad i orange og de andre varme høst fargene:) Her har jeg testet Crackle medium med gull maling under så et lag med crackle og et tykt lag med orange akrylmaling på toppen. Jeg håpet på små sprekker men da må nok laget på toppen være tynnere.



Jeg har et fantastisk sett med stempler fra That`s 
Crafty som Mina  har designet. Det er 4 blader og 
to sommerfugler og hva passer vel bedre om høsten 
en blader:)


Da malingen var tørr stemplet jeg bladet med
 Archival ink på arket. Så har jeg lagt på tre lag
 me UTE. Det står på boksen at man må bruke
 melting pott eller en spesiell heatgunn som ikke 
blir for varm.



Men det går helt fint med min billige heatgunn som
 er super varm også. Første lag smelter jeg fra
 undersiden og så kan jeg gå rett på ovenfra på de 
neste lagene hvis jeg holder litt avstand. Med UTE
 blir bladet tykt og ser ut som det er emaljert. 



Hvis man kommer for nærme begynner selv 
Archival ink å flyte litt. Det er lurt å gjøre det i en
 boks som tåler varme og med høye kanter siden
 noe så UTE kuler flyr mere rundt en vanlig 
embossing pulver.


  Bakgrunnen er laget med bygge tape fra Chlas 
Ohlson og en teksturpaste gjennom stencil før den 
har fått Et strøk med gul akrylmaling og el lag med
 orange ink som fikk flyte litt rundt





10 kommentarer:

  1. Wow! This is a really great technique! Thanks for joining us at S+F=C.
    Doris

    SvarSlett
  2. So beautiful! What a gorgeous technique!
    Thank you for joining us this month at We Love 2 Create With Polkadoodles! Jane (DT) Paper, Pencils & Pretty Things xxx

    SvarSlett
  3. Beautiful autumn tag! Thanks for joining us at Happy Little Stampers for the Watercolour challenge.

    SvarSlett
  4. This is an amazing design! Thanks for sharing it with us at Happy Little Stampers and we look forward to seeing more of your wonderful soon! Hugs, Gwendolyn

    SvarSlett
  5. What a stunning autumn leaf! Thanks for joining The Library.

    SvarSlett
  6. Wow! I love it! Thank you for play with us at Gem of a Craft Challenge. Good luck with your entry.

    SvarSlett
  7. Clean and simple! Thanks to play with MMP!!
    xoxo
    Nirvana

    SvarSlett
  8. Beautiful tag! Thank you for playing with us at MMP!

    SvarSlett
  9. Beautiful project! Thank you for playing with us at MMP!

    SvarSlett
  10. Wow! I love it! Beautiful tag! Thank you for playing with us at MMP!

    SvarSlett