fredag 27. september 2019

Jeg skulle bare lage et høstkort...

Jeg hadde noen ferdige blader og sommerfugler i høstfarger så jeg skulle bare lage en bakgrunn som passet til, og prøve ut en ny maske i samme slengen. Vel Det r ikke så lett å lage bare en bakgrunn i grunnen... man får lit rester av gesso, maling strukturpaster osv. å så skal man bare putte det på et ark til senere men så skjer det jo noe på det arket etterhvert som kanskje til og med kan bli noe spennende hvis man bare legger på litt mere farge... så har man det gående..

 

OPS sånn kan det gå når iveren tar overhånd...



Jeg brukte en hel helg på å eksperimentere med maling crackle
 medium UTE og embossing på motivene og nå har jeg brukt det 
meste av uka på bakgrunner. Så starter valgets kval. Hva passer 
sammen og hva slags tekst blir bra osv.


Etter en lang natt som avsluttet med frokost med mannen før jeg 
tuslet i seng noen timer ble det da til 3 kort og to tags.


Det kortet jeg viser dere nå er kanskje det rareste, men mest 
lekne. Det er såpass røft at jeg vurderer å gi det til en mann.

Masken er fra That`s Crafty og teksten fra Rubber Dance.


Andre medier som er  brukt: Gesso, Akrylmaling, Strukturpaste, 
Multi mate medium, ink og glossy accent. Under teksten er det 
en bit fra en after eight eske som jeg har flådd et lag av for å få 
frem strukturen, resten av pynten er sortmalte smykkdeler.


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:

9 kommentarer:

  1. Ingunn, thank you so much for sharing your project with us! I have to laugh - your [I need to add one more element/paint/texture] experience is so familiar... been there! I do feel your enthusiasm and love of the craft! I also love your description that it is so "tough" that you may have to give it to a man. That may just be the translation, but "tough" is a wonderful word for a masculine card!
    ~ginny, DT for 613 Ave C
    RubberMAD (GettyCollection.com)

    SvarSlett
  2. I love reading your post lol and I love your mixed media card and all the beautiful layers
    Carol x

    SvarSlett
  3. Fabulous colors and design! Thanks for joining us at Creative Artiste Mixed Media!

    SvarSlett
  4. lovely card. thanks for sharing at 613 avenue create xx

    SvarSlett
  5. Love the inky goodness of this card!

    Thank you for joining us at Crafty Gals Corner for our Fall Colors challenge.

    SvarSlett
  6. Kreatywne podejście do naszego tematu, dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy. Pozdrawiam

    SvarSlett
  7. Beautiful autumnal card, Ingunn! Thank you for sharing it with us on MMP blog!

    SvarSlett
  8. Love this card! Thanks for sharing to the challenge MMP blog!

    SvarSlett