onsdag 11. september 2019

Blågrønt mixed media kort med kvaler

Når jeg lager bakgrunner går jeg inn i min egne lille introverte boble og blir der noen dager. dessverre er jeg ikke så flink til å planlegge når disse boblene oppstår, og jeg fatter og begriper ikke hvordan resten av verden kan finne på å forstyrre meg med telefoner, meldinger eller for den sak skyld forventer at jeg skal komme ut av bobla å møte dem. Hvordan får ekstroverte mennesker tenkt ferdig på små og store verdensproblemer, løst sine etiske dilemmaer og kommet fremm til den beste måten å bruke strukturpaste på?


Her har jeg begynt å bygge opp bakgrunnen med papirrester som
 ble revet i striper og limt litt hist og her. De var stort sett røde og 
burgunder som jeg tenkte var fint til gult.... det gikk ikke helt min
 vei så frem med gesso! så la jeg på strukturpaste med de nesten 
sirkelformede stensil bitene.


Så begynte hamskiftet til gul, blå og grønn. Det for mye og
 for lite av alt og flere runder med gesso osv til jeg hadde
 blandet farger som fungerte i mitt hode den dagen. Dagen
 etter forsøkte jeg å lage skygger på papirbitene for å få dem 
frem men det ble klumpete og heslig. Jeg ble så sint at jeg
 sprayet vann på den slemme fargen og gikk å la meg!


Dagen etter hadde vann og maling flyttet på seg og rent litt 
utover og plutselig var jeg i gang igjen. Så så jeg litt på linjene
 å begynte å tenke på at nå tror jeg barn lærer på skolen at tid 
ikke er lineær men at romtid som bøyes er en egen dimensjon. 
Da passet det med di sirkulære rom objektene som liksom bøyer
 tiden på arket og jeg la til en bit av et Paper Artsy stempel (de
 to buene som møtes) i bakgrunnen for å understreke poenget.


Bakgrunnen var egentlig dobbelt så stor 1/2 A4 ark. Jeg har brukt
 akryl maling, strukturpaste, Archival ink, Mate medium, glossy
 accent og varnish. Jeg hadde store kvaler med å dele den opp
 men siden jeg ikke bedriver art journaling så må den nesten bli
 til kort. Ikke hadde jeg lyst til å ha pynt på heller.. 


Men til slutt innså jeg at mottaker neppe får en tale om romtid 
ut av et kort så jeg fant noen knapper jeg har arvet etter 
bestemor( en kakeboks full:)) de ligner litt på blomster så di
 fikk selskap av noen små blomster og to smykke blader og litt 
av en flaske sokk for å minne om det horisontale og vertikale
 dimensjonen i det minste.  


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:






15 kommentarer:

  1. Hi !! Gorgeous project and colors. 🙂
    Thanks a lot for playing with us at The Corrosive Challenge Blog.
    Hope to see you again in the next challenge.
    Lidia DT
    My blog http://belloamanecercr.blogspot.com/
    DT Coordinator at http://mybestiesspanishchallengeblog.blogspot.com

    11 September 2019 at 19:11

    SvarSlett
  2. great depth pf colour and texture and thanks for sharing with us at Crafty catz this week and good luck

    SvarSlett
  3. Fab card - the textures and colors are wonderful! Thanks for joining us at Creative Artiste Mixed Media!

    SvarSlett
  4. Cool card! Great texture! :)
    Thanks a lot for joining us at Creatalicious! :)

    SvarSlett
  5. Absolutely brilliant love the colours- the layers -the texture and those fabulous buttons -brilliant
    Carol x
    Thank you for joining us at 613 Avenue Create
    Carol DT x

    SvarSlett
  6. https://welove2create.blogspot.com/
    Beautifull project you have made, thank you for sharing with the DT from We Love TO Create, Hugs Terry (DT) xxx

    SvarSlett
  7. This is a beautifully integrated and well organized project! I love the layering. Your the colors are intense and you did a great job of keeping them from becoming muddy, which often happens with this particular palette. Thanks so much for sharing such an interesting creation with us at 613 Avenue Create!
    Hugz,
    Chana Malkah, Owner/Designer
    A Place to Start Challenge
    613 Avenue Create Challenge

    SvarSlett
  8. Nok eit flott kort med desse stilige bakgrunnane du lager. Nydelige dekor med dei knappane. Eg har også eit par krukker med knapper. Reine skattekistene :)

    SvarSlett
  9. A very striking background with gorgeous, rich and vibrant colours! Thank you for sharing your project with us at the Crafts Galore Encore “Anything Goes” September Challenge. Good Luck and hope to see you again soon!
    Carole x DT

    SvarSlett
  10. Fabby looking card with a great design and image. Thanks for joining us over at Creatalicious designs this time. We now have a new fun challenge up for you to join.
    Love n hugs
    Marie

    SvarSlett
  11. FABulous project, love all the details.
    Thank you so much for joining in with us at 613 Avenue Create..hope you will play along again..

    Luv CHRISSYxx

    SvarSlett
  12. What a wonderful card. Love the colors. Thanks for joining us this month at We Love 2 Create. Hugs from Irmelin

    SvarSlett
  13. Tøft kort! Liker spesielt bakgrunnen du har laget. Takk for at du deltar i utfordringen hos oss i Ally's Angels :-)

    SvarSlett
  14. Stunning mixed media creation!

    Thank you for sharing with us over here at Classic Design Team Open Challenge and best of luck with your entry.

    Hesters DT for  http://classicdesignteamchallenge.blogspot.com.au/

    SvarSlett
  15. A lovely card!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes + optional humour” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    (DT Simply Create Too)



    PS: Sorry for the late comment, life had been very busy these past weeks…

    SvarSlett