torsdag 25. juli 2019

Langt mixed media sommerfugl kort


Det er over to uker siden jeg var hjemme og fikk tid til å lage et kort i ro og mak. Nå er familie besøkene unnagjort for i sommer og vi har hatt et døgn hjemme hvor jeg endelig har fått brukt de nye Rubber Dance stemplene mine😊


Jeg klarer ikke motstå sommerfugler så det ble to grungy
butterflyes og Butterfly girle på meg. Itillegg kjøpte jeg det
nye stempelet med som man kan sette sammen sine egne
 setninger og sayings med. Jeg blir jo stort sett bare frustrert 
av stempel tekster men denne plata er gull verd fordi det er 
  mange ord som man kan pusle sammen slik at de passer 
etter vær og føre forhold😊


Bakgrunnen er laget med to blå akryl malinger Litt splatter av 
sort gesso og en grå kalk maling. Så har jeg brukt små biter av
 rutete tape fra Chlas Ohlson for å få litt struktur. Så sprayet jeg
 littglimmer mist på for å få litt skinn her og der. Til slutt la jeg
 på litt Stabilo fargestift i grønt og gned den ut med fingeren før
 jeg brukte en sort penn til å tegne ramme.


Sommerfuglene og teksten er embosset med platina 
embossing pulver. Så la jeg på litt grønn og blå farge med 
Stabilo stift og brukte vann pensel for å få den til å flyte
 litt ut over vingene. Alt er limt på med Glossy Acent før
 panelet ble festet til sort kortbase med dobbeltsidig tape.


Puhhh det var deilig å få maling og lim på fingrene igjen 😊


 

Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:












14 kommentarer:

  1. Simple but effective and so pretty, but butterflies always are :-) Holidays are great but it's always good to be back home.
    Thank you for playing with Try it on Tuesday in our Splatters and Splodges challenge.
    Cath x

    SvarSlett
  2. Your tag very beautiful.

    Thank you for joining us at TRY IT ON TUESDAY.

    Have a wonderful weekend

    SvarSlett
  3. Love the blue/green background and those grungy gold butterflies look terrific. Hugs Mrs A.

    SvarSlett
  4. Blue and butterflies, love it, lots of splatters and splodges too

    Thanks for joining in at TIOT

    Joan

    SvarSlett
  5. This is special. Love blue! So glad you have shared this with us at 613 Avenue Create. Please come back again! The best of luck with your entry. Jackie, DT member at 613 xx

    SvarSlett
  6. Fab mixed media make!
    Thank you for sharing with Addicted to Stamps and More!
    Susan
    Addicted to Stamps and More
    Calling All Crafters! – My personal Blog!

    SvarSlett
  7. A brilliant card. I love it! Thank you for joining us at The Alphabet Challenge. Sian (DT).

    SvarSlett
  8. Flott blå farger på bakgrunnen dine og nydelige sommerfugler.
    Takk for at du deltar hos Scrap the Rainbow DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  9. Fabulous card creation, love the mixed media element to it!!
    Thanks for sharing your creation with us at 613 Avenue Create….. Good Luck!
    DT Shell
    http://avenue613.blogspot.com

    SvarSlett
  10. Lekkert kort!

    Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Scrappelyst!

    Linda

    SvarSlett
  11. A Lovely and beutiful make !! Love The colours!!
    Thank you so much for entering our ATG challenge at Through The Craft Room Door this week. Looking forward to see you again next challenge.

    Hugs Cicci

    SvarSlett
  12. So pretty. Thanks so much for entering this into our July challenge over at Country View xx

    SvarSlett
  13. Lovely project ! Thanks for joining my challenge at Country View Challenges ! Corrie x

    SvarSlett