mandag 10. september 2018

Jeg er en gjerrigknark derfor har jeg laget et lyserødt høstkort.

Jeg liker ikke å bruke penger. I alle fall ikke mere en høyst nødvendig! Jeg er av den formening at sløseri er mangel på dannelse. (jeg burde valgt en annen hobby) Nå hører det med til "såga" at jeg er en kløpper til å snuse opp salg, bruktbutikker, og at jeg har tålmodighet til å vente litt å ønske meg en del utstyr til jul og gebursdag:)


Et annet utfall av sparsommelighet er en aldeles forfryktelig 
motvilje mot å kaste selv de mest håpløse havarier av noen
 bakgrunner som inntreffer dann og vann. Alle maling og ink 
rester fra teflon underlaget og eventuelle stenciler blir pent og
 pyntelig plassert, dyppet eller vrengt over på dertil egnet papir.
 Dette kortet er laget av to av disse farge lappene.


Her har jeg brukt en stencil til å lage en bakgrunn der jeg hadde
 blandet  rød art spray med kobber starlight maling som er favoritt
 malingen min. Jeg fikk noen nydelige glinsende høstfarger.  Men
 da jeg vrengte stencilen på lappen så skilte malingene seg??? 
Det som hang igjen på stencilen ble til gull. Og det som farget
 "hullene" ble lyserødt. LYSERØDT...


  Lyserødt er alt som er fryktelig og grusomt samlet i en farge!
 Jeg bet tennene sammen og distresset kantene med lyserødt
 og tenkte febrilsk på hvordan jeg kunne bruke den lille lappen,
det var tross alt noen fine gull snirkler her og der. 


Den andre har jeg plukket opp orange og røde og gule farer med 
vann pensel før den til slutt ble dyppet i en liten pytt med mica. 
Det er den lappen som har blitt til de høstfargede deilig orange 
bladene:) Inni kortet er det et enkelt skrivefelt og en lomme til 
penger eller gavekort.


Jeg har brukt glanset burgunder kartong som base, burgunder
 knapper og bling til.  Jeg brukte så mye burgunder og orange
 jeg bare kunne før jeg forsonet meg med at nå har jeg laget et
 lyserødt høstkort.


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:


12 kommentarer:

  1. Ha, ha, morsom lesing. Kortet var fint det, sjølv om det sikkert ikkje slik det såg ut i hodet ditt før du begynte.

    SvarSlett
  2. Beautiful card, great autumnal colours, thanks for joining us at Crafty Catz this week, x

    SvarSlett
  3. So happy that you have linked your great artwork with us here at Pause Dream Enjoy. Good luck hun and do come back again!
    Jackie DT @ PDE

    SvarSlett
  4. Love the gorgeous fall colors on this beautiful card. Thanks so much for joining us this time at the Creative Fingers Challenge, Elizabeth (DT)

    SvarSlett
  5. Lovely card love the bit of sparkle and thanks so much for sharing at crafty catz this week and hope to see you next week. Dont forget we have a GDt call on going.

    SvarSlett
  6. Gøy når man kan bruke ting igjen, og at det resulterer i et så flott kort <3 Takker for ditt bidrag til utfordringen hos Scrappiness. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  7. Rigtig smukke efterårsfarver ... også svagt lyserøde :-)

    1000 tak for at du leger med på vores udfordring hos Scrap From Your Heart.

    Jytte, DT

    SvarSlett
  8. Flott kort.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  9. Pretty colours. Thank you for joining us in Dream Valley challenge.

    SvarSlett
  10. You made great progress.This is really pretty and good idea on site !

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlett
  11. Så nydelig kort! Elsker det enkle uttrykket, som samtidig ser elegant ut.

    Takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  12. Thank you for joining in with our Girlie challenge at Dream Valley

    Lin
    Dream Valley

    SvarSlett