onsdag 9. desember 2020

Mixed Media kort i moll

Er det dårlig gjort å like sosial distansering og en verden uten "klemming" ? Folk skal være veldig nære og kjære før jeg synes det er noen aktivitet man skal bedrive. Årets pakkelapper og julegaver er i boks og jeg har rotet meg godt ned i kassene med medier og maling og vil helst bli her til jeg blir gammel og grå. Siden vi bor i Oslo med mye smitte er vi helt isolert i 10 dager for å ikke ta med oss smitte til gamle foreldre. 



Min mann som har hatt kontor på kjøkkenet siden mars begynner
 å bli passe brakkesyk, men har heldigvis en del venner som spiller
 brettspill på nett sammen.  Den eneste kontakten med omverden er
 når det kommer en levering fra Kolonial, som blir pent og pyntelig 
levert på døren. Det passer meg utmerket å gå litt i hi før to uker 
med hektisk familie Jul. Vi blir ikke mer en 7 men med en 4 og en
 5 åring blir det livlig nok:)


Jeg koser meg glugg i hjel med å lage bakgrunner igjen etter å 
ha avsluttet jule produksjonen. Jeg får ikke produsert mye for nå 
har jeg endelig tid til å somle å bruke dager på å stadig fikse litt
 på noe jeg ikke er helt fornøyd med, for å være ærlig vet jeg ikke
 hvor mange lag som har skiftet farge osv underveis men det 
spiller ingen rolle, jeg eksperimenterer til jeg er ferdig:)


 Her har jeg brukt Mixed media papir som har fått en omgang
 (og stadig flere) med Gesso. Jeg har lagt på litt crackle maling
 gjennom en stensil som virket som resist når jeg bare husket å gå
 over den med babyvipes til stadighet. Så har jeg blandet flere
 grønne og blå akryl malinger for å få disse nyansene som jeg
 etter hvert oppdaget at kanskje var en smule moll stemte...


 Jeg la på grønt først som ble for gul så på med Gesso og prøve
 o igjen,  så brukte jeg en maske fra That`s Crafty til å legge på
 blått over. Til slut var det litt grumsete i kantene så jeg la på
 litt Gesso her og der og oppdaget en eske med Heavy Glossy
 Gell som holdt på å gå ut på dato. Den blandet jeg med rester 
av den blå malinge iblandet litt turkis og la det på gjennom en 
stensil.


 Så har jeg splattet litt med sort og hvit Gesso. Jeg hadde noe stoff 
med masse bånd og struktur på som har vært en bluse jeg farget
 et bånd grønt og et blått med Mixed Media Spray. og limte dem
 på med Multi matte medium. Sommerfuglen er fra That`s Crafty
 og er embosset med Frantage. den er malt med matt kalk maling.
 Til slutt brukte jeg en sort tusj for å lage ramme rundt kanten, og
 monterte på en base av Bazzil.

Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:





 

15 kommentarer:

  1. A beautiful Butterfly creation and lovely added textures, many thanks for sharing and joining in with our 'Wings' theme at Stamping Sensations challenge.

    B x

    SvarSlett
  2. Gorgeous card, thankyou for sharing with us at CraftyCatz this week.x

    SvarSlett
  3. Beautiful project, I love the background and butterfly..
    Thank you so much for joining in with us at 613 Avenue Create..hope you will play along again..

    Luv CHRISSYxx

    SvarSlett
  4. Lovely card. Thanks for joining us at Polkadoodles Challenge.

    SvarSlett
  5. WOW what a stunning card! I love the gorgeous background and that beautiful butterfly! Thanks so much for joining us at Sparkles Monthly.
    Tammy x

    SvarSlett
  6. Love this card, the butterfly is beautiful. You background is just wonderful. Thanks for joining Stamping Sensations. Anesha x

    SvarSlett
  7. This is quite lovely, Ingunn! I love the colors and your choice of stencils is perfect! Thanks so much for another inspiring submission to our challenge at 613 Avenue Create!
    Hugz,
    Chana Malkah, Owner

    SvarSlett
  8. This is beautiful. I love butterflies. I love seeing them on projects. Thanks for sharing with STAMPlorations Stencil Challenge. Blessings.

    SvarSlett
  9. You have been selected as a Top Rocker at 613 Avenue Create for the week of December 6-12, 2020! Thanks for supporting our challenge and sharing your beautiful work! Please stop by our blog and grab your Top Rocker Badge!

    The 613 Design Team

    SvarSlett
  10. Beautiful card,thanks for joining❤️

    SvarSlett
  11. Love your stenciled background, colors and butterfly, Ingunn. So pleased you joined us at STAMPlorations Stencil Challenge. Stay safe and Creative. Hugs...Nancy

    SvarSlett
  12. A wonderful card. Sounds like you had great fun creating it with fabulous techniques and mediums.
    Thank you for joining in with our December challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck x

    SvarSlett
  13. Wonderful creation! Thanks for playing at Crafty Creations Challenge.
    Ileanaxx

    SvarSlett
  14. such a wonderful card!Thanks for joining us at papercraft-challenges and all the best for 2021.

    SvarSlett
  15. lovely mixed media card!!! Thanks for playing along with us at STAMPlorations stencil challenge!!

    SvarSlett