lørdag 5. desember 2020

Blå Mixed Media "light" pakkelapper

Jeg produsere bakgrunner i fleng når jeg trenger å avreagere. Det ender med skoesker fylt til randen av halvferdige prosjekter i alle slags ukurante størrelser. Nå har jeg gått gjennom eskene og funnet en del i rødt grønt og blått som jeg har laget pakkelapper av. Her har jeg brukt to bakgrunner i blått. tagen i midten er en rest fra et kort, som jeg har lagt litt gilded flakes på. Engelen er embosset med flere lag frantage og så har jeg brukt noen glitter snøflak klistermerker på. Diesen er fra LDRS. De to andre tagene er en bakgrunn der jeg prøvd Gesso som resist. Jeg har brukt litt strukturpast gjennom en stencil.  Så har jeg brukt to nyanser av blå akryl maling. der pasten lagde mest struktur har jeg lagt på litt kobber maling med en tør kost. Sløyfen er kjøpt på marked i Bolivia , chip boards fra Snip Art, Granbar dies og perler fra Papirdesign. Bakgrunns stempelet er fra Kort og Godt stempler med Archival ink. 


Jeg er dessverre ikke noe stor "julemenneske". Kombinasjonen av introvertisme og sosialisme gjør det til en krevende øvelse i overbærenhet, med alle disse ufyselige "kosedyrene" som skal ha huset overstrødd med lyslenker både ute og inne og som gjør julen til en kjøpefest. Jeg liker slett ikke shopping (noen mener at jeg mangler en del av det kvinnelige genet) Men hva er det som skulle tiltale meg med et senter fult av vrimlende mennesker som ikke går pent på rad en gang? Dessuten er jeg "allergisk" mot patetiske julesanger akkompagnert av saksofon eller panfløyter!


 Med mindre det er en over 200 år gammel julesalme som går i moll vil jeg helst meg frabedt jule konserter og sådan ulyd! Jeg har gjennom jobb lidd meg gjennom nok jule show med dansende kelnere syngende kokker og fulle kolleger som turner i lysekronene. Dessuten blir man nesten landsforvist hvis man ikke ruller seg i ribbefett til man blir sykelig overvektig.


Som om ikke de foregående juleprøvelser er nok så komme jammen også nyttårsaften. Bare tanken på høye heler og BH er nok til å få meg til å stå over. Min mann og jeg har laget vår egen nyttårs tradisjon, den gir oss en grunn til å takke nei til invitasjoner, og virker avskrekkende på de som eventuelt skulle vurdere å henge seg på vår feiring. Vi lager og spiser noe god mat, og deretter ser vi 3 Sci Fi filmer på rad helt til vi er sikre på att nyttår har gått helt over! jeg er ikke noe stort "nyttårsmenneske" heller.


Med disse pakkelappene deltar jeg på disse utfordringene:








 

18 kommentarer:

  1. Flotte bakgrunner på desse lekre tag`ene. Liker så godt den engelen som du har brukt i mange varianter.
    Kos deg i jula...på din måte :)

    SvarSlett
  2. They are very beautiful, thanks for joining us at Allsorts, xxx

    SvarSlett
  3. Fabulous work, Thank you for Joining us at Scrapping4funChallenge and waiting to see next time. 


    Hugs 

    Meena S4F DT

    SvarSlett
  4. Så stilige pakkelapper du har laget! Nydelige farger og denmed engelen var kjempefin! Tusen takk for at du deltar i hobbygarasjen sin utfordring.
    Klem Karin Lovise

    SvarSlett
  5. Very pretty gift tags and such lovely intense colours, many thanks for joining us at Allsorts challenge this week.

    B

    SvarSlett
  6. Nice project ! Thank you so much for joining us over at Country View Challenges' December 'anything Christmas'challenge ! Corrie x

    SvarSlett
  7. Nydelige tager med superfine detaljer :)
    Tusen takk for at du deltar på utfordringen hos Hobbygarasjen :)

    SvarSlett
  8. These are all lovely. Your blue backgrounds are really pretty and the snowflakes and angel image are perfect for these. Thanks for joining the Lost Coast Design Challenge!

    SvarSlett
  9. I love your creations.Thanks for sharing with us at the Classic Design Challenge Blog.
    Hugs Ilonka DT

    SvarSlett
  10. Lovely card. Thanks for joining us at Polkadoodles Challenge.

    SvarSlett
  11. What a lovely project! Thank you for entering our challenge at Allsorts this week.

    SvarSlett
  12. Beautiful creations and lovely backgrounds. Thank you for sharing with us over here at the Crafty Calendar Challenge and best of luck with your entry. Love to see you join in each month. Thank you.
    Gale DT for
    http://craftycalendarchallenge.blogspot.com/

    From

    SvarSlett
  13. Wow! Wonderful background! Love the festive colors. Thanks for joining us at Papercraft Challenge.

    SvarSlett
  14. This is amazing! Thanks for joining us this month at We Love 2 Create. Hugs from DT-Irre

    SvarSlett
  15. This is beautiful. Thanks for joining our December anything Christmas over at Country View. Merry Christmas x

    SvarSlett
  16. These are wonderful labels. Gorgeous backgrounds and delicate touches of bling.
    Thank you for joining in with our December challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck x

    SvarSlett
  17. Nydelige pakkelapper! Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Scrappelyst :-)

    SvarSlett
  18. Gorgeous tags Ingunn. Thanks for joining the fun at the Lost Coast Portal to Creativity. Hugz

    SvarSlett