søndag 26. januar 2020

Mixed Media light bakgrunn med gul sommerfugl

Jeg er ganske hekta på å lage bakgrunner, og prøver meg frem med alle slags medier, stempel, stenciler, maling, medium og embossing i alle varianter. Det har resultert i eske på eske med halvferdige bakgrunner, die cuts og en hel haug  med fargede stempler. Egentlig burde det være en smal sal å gjøre det om til kort. Men den siste biten som ofte er litt bakgrunns stempling et utvalgt motiv og gjerne en tekst. Ugg! dette er virkelig dørstokkmila for meg...


Bakgrunnen er grunnet med gesso. Så la jeg
 struktupaste gjennom en stencil fra STAMPloration
 før jeg malte bakgrunnen lysegul. Over stencilen 
brukte jeg svamp slok at bare forhøyningene fikk 
farge og Gessoen under kommer frem.


Så splattet jeg med gul og grå farge. I dag fant jeg
 frem noen mixed Media stempler fra Rubber Dance
 å stemplet litt forsiktig på bakgrunnen før jeg limte
 på sommerfuglen som var ferdig farget og har fått
 en glossy overflate med å ha på pooring fluid.


Gratulasjons stempelet er fra Papirdesign, og 
sommerfuglen fra Rubber Dance. De sorte
 splattene laget jeg med en Posca pen.


Inni kortet har jeg kun stemplet med noen av de
samme stemplene som på forsiden og brukt en
 blomsterstilk for å "markere skrivefeltet.


Til sist laget jeg en "ramme2 med sort penn rundt
 kanten før hele sulamitten ble festet til en kortbase
 av Bazzil.


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:

10 kommentarer:

  1. What a wonderful card, thank you for joining us at Allsorts , xxxx

    SvarSlett
  2. Så nydelig kort og så søt sommerfugl.

    Takk for at du deltar i januar-grublisen hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  3. A lovely Butterfly against the inky background, many thanks for joining in with our 'Take Flight' theme at Allsorts challenge.

    B x

    SvarSlett
  4. That background is amazing! It's the perfect backdrop for that awesome butterfly. Love the colors. Thanks for playing along with us at JUGS!

    SvarSlett
  5. Beautiful stenciled background and layering. Loved your mixed media butterfly and the stamped inside of your card. TFS and joining us at STAMPlorations Stencil Challenge. Hugs..Nancy

    SvarSlett
  6. Great card!!! Love the background you made!
    Thank you for sharing with us over here at
    World Wide Open Design Team Challenge
    and best of luck with your entry.
    Jolanda DT member for
    World Wide Open Design Team

    SvarSlett
  7. This is so cool .... the background looks fabulous! Thank you for playing along with the Craft Stamper challenge xx

    SvarSlett
  8. GORGEOUS background and FAB butterfly!

    SvarSlett
  9. Such a wonderful project. Thank you for sharing with us at Allsorts this week.

    SvarSlett
  10. Love how your butterfly looks. The colors and texture are stunning.Thanks for sharing with STAMPlorations Stencil Challenge.

    SvarSlett