lørdag 4. januar 2020

Jeg har fått meg "Art Journal" eller "The book of trials and tribulations"

I desember kjøpte jeg en Creative Journal fra Dylusions som jeg pakket pent inne og sa at mannen kunne gi meg den til jul, noe han også gjorde:) Det hjalp bare bitte litt at de kaller den for Creative Journal og ikke Art journal.... Vi er sånne som kan finne på å kjøpe kunst. Gjerne etter å ha spart litt og ønsket oss det en stund. Da henger vi det på veggen og er strålende fornøyde. 


Å klaske kunst inn i en bok er en forferdelig og absurd tanke 
for meg... Men så driver jeg da slett ikke med kunst heller:)  


Jeg lager kort. Først og fremst for å ikke miste forstanden!
 dernest for å se at jeg har klart, om ikke annet så å produsere
 et kort som omsider blir ferdig på bordet foran meg. Den
 tredje grunnen er at det kan brukes til noe.  


Hvorfor har jeg da fått meg denne boka? Hmmm… ( Jeg kjenner 
at jeg får lyst til å si noe ullent og vagt som høres tilforlatelig og
 meningsfylt ut) Sannheten er vel nærmere at jeg får  ta ut di indre
 kampene på en arena som kan lukkes for omverdenen. derfor
har den alt fått navnet "Trials and tribulation"!


Haha men her åpner jeg den jammen likevel. Jeg vet allerede
 at jeg kun trenger fem farger for å uttrykke alt jeg føler. blå,
 grønn, rød, orange og litt lilla:) ( kanskje ikke det mest
 velutviklede følelses spekteret, men det er i alle fall fargekodet.)



Jeg har over lengre tid brukt en av Minas videoer som "trøsteklut"
 når jeg går i motbakke. Den har vært inspirasjonen til oppsettet
 på denne siden. 



Jeg har brukt fargene fra Rubber dance utfordringen for januar. 
Alle stemplene er fra Rubber Dance. 


Av medier har jeg brukt Gesso, Golden og Americana acryl 
maling. cosmic skimmer crackle paste. Matte medium, 
Archival ink, glossy accents,  Versamark embossing pute og 
embossing pulver.


Under motivene har jeg brukt spindelvev bånd og en Babywipe
 som er farget med bronsemaling og tørket.


 Dette er min første side i en Art journal, og det jeg er mest
 fornøyd med er at jeg har laget den i et strekk og bestemt meg for 
å leve med den slik den er:) 


Med denne siden deltar jeg på disse utfordringene:


11 kommentarer:

  1. Gorgeous pages Ingunn. Love the colours and lovely texture. Thanks for joining the fun at the Lost Coast Portal to Creativity. Hugz

    SvarSlett
  2. Beautiful creation...Thank you for sharing with us over at Moving Along With the Times...Hope to see you again soon..

    Caz MAWTT DT xx

    SvarSlett
  3. Thank you for joining in at Scrapping4funChallenges. DT Val x

    SvarSlett
  4. Fabulous first journal page Ingunn love the stamps and all the texture
    Carol x

    SvarSlett
  5. Hi Ingunn just popping back to say -Thank you for joining us at Craft Rocket
    Carol DT x

    SvarSlett
  6. Fabulous Mix media pages. Love the colours and texture
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges.
    Rachelle DT
    https://scrapping4funchallenges.blogspot.com

    SvarSlett
  7. HERLIGE sider! Kjenner meg igjen i dine tanker om kunst og hvor vanskelig det kan være å lage noe på slike blanke sider, men jeg likte det kjempegodt:-)
    Takk for at du scrapper sammen med oss i Kreativ Scrapping. Hilsen fra Sigrid

    SvarSlett
  8. Wonderful creations, love the colours you've been using! Thanks for joining us Craft Rocket Challenge.

    groetjes, Ellen

    SvarSlett
  9. Så artig! Takk for at du er med i utfordringen hos Kreativ Scrapping. Klem fra DT Ida Kristin

    SvarSlett
  10. A very striking creation - thanks for sharing it with us at the Love to Craft Challenge Blog.

    Helen x

    SvarSlett
  11. a great AJ page ! Thank you so much for sharing your work with us at The Artistic Stamper

    SvarSlett