torsdag 3. oktober 2019

Turkis "emalje" sommerfugl

Etter sommerens store rydde aksjon i scrappe tingene så har jeg innsett at jeg har nok av det meste. Jeg tror fortsatt jeg kommer til å ønske meg stempel og diser til bursdag og jul, det er jo alltid noe man har lyst på selv om man ikke "trenger" det:) Sånn som sommerfugler!

På bakgrunnen her har jeg eksperimentert med Crackle embossing
paste fra Dreamweaver. De har et ganske intrikat system med metall
stenciler, embossing paste og eget embossing mica til øverste laget.
Men jeg hadde helt andre planer enn å følge oppskriften:)

 

Jeg la et så tynt lag med crackle paste som jeg kunne rett på et hvitt
mixed Media papir. Da ble det de minste og beste crakeleringen jeg
 har fått til så langt:) Så la jeg på to farger av PaperArtsy maling med
fingrene. Hvis man bruker pensel setter noe av krakeleringen seg på
 penselen og man kan få litt revner. 



Først var jeg litt misfornøyd med at malingen ikke blendet bedre
 men for å ta opp litt av sølvet fra embossingen på sommerfuglen
 la jeg på litt Nuvo mousse i sølv der jeg ønsket litt mykere
 overganger. Så hadde jeg en maske som jeg la over på "vrangen"
etter at jeg hadde brukt den med Gesso på et annet prosjekt. For
 å holde crackle pasten og det hele på plass fikk hele bakgrunnen et
 strøk med mate medium.


 Denne sommerfuglen er fra et stempelsett fra That`s Crafty. Den 
er et av de mest impulsive kjøpene mine noen sinne. Jeg ble så 
inspirert av et innlegg på Minas Kreativa at jeg bare måtte ha det:)
Teksten er fra Rubber Dance.


 Sommerfuglen er embosset med sølv pulver og malt med PaperArtsy
 maling og vannpensel. jeg prøver meg litt frem for å få til emalje 
effekt, UTE er det beste for å få et veldig tykt lag men da smelter
 embossing pulveret igjen. Så her har jeg lagt på Glossy accent og det
 gir en tynn sart variant av emalje effekt som jeg syntes passet til
 dette kortet:)




Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:










15 kommentarer:

  1. Hi, Ingunn! I always enjoy seeing your projects. You have a wonderful eye for color integration and this beauty is just another example of that skill. Love the gold highlights and the oh so soft blending. Thanks for sharing and inspiring at 613 Avenue Create Challenge Blog.
    Hugz,
    Chana Malkah, Owner, Designer
    613 Avenue Create Challenge
    A Place to Start Challenge

    SvarSlett
  2. A wonderful project, colour is fabulous ! Thanks for sharing at 613 Avenue Create x

    SvarSlett
  3. Ingunn, thank you so much for sharing your project with us! I especially like the colors you chose to use... the yellow green and blue green and then introducing the silver on the butterfly - really nicely done!
    ~ginny, DT for 613 Ave C
    RubberMAD (GettyCollection.com)

    SvarSlett
  4. Your card is wonderful.
    Thank you for joining us at the Sweet Stampers and i hope to see you again.
    Hugs
    Kuni

    SvarSlett
  5. I just love your butterfly and the colours are lovely. Thanks for participate in our Mix It Up Chalenge this month. Hope to see you again. Good luck.
    Veana R. DT

    SvarSlett
  6. Beautiful card and butterfly
    Thank you for joining us Creatalicious Challenges
    Renate DT

    SvarSlett
  7. Herlig bakgrunn og flotte farger. Passet fint til sommerfuglen med detaljene i sølv
    Takk for at du deltar hos Hobbygarasjen
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  8. Fabulous background and love the beautiful embossed butterfly
    Carol x

    SvarSlett
  9. Liker bakgrunnen :-) Takk for at du deltar hos oss i Ally's Angels.
    DT-Mariann

    SvarSlett
  10. Thank you for joining our challenge over at Creatalicious Challenges with your stunning creation.
    Love n hugs
    Marie

    SvarSlett
  11. What a lovely card. Thanks for joining us this month at We Love 2 Create. Hugs from DT-Irmelin

    SvarSlett
  12. What a beautiful card! Love the mix of colors and the subtle use of crackle paste on the background! Thanks for joining STAMPlorations Theme & Photo challenge!

    SvarSlett
  13. A lovely card!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes + optional use a punch” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    (DT Simply Create Too)

    SvarSlett
  14. Love your shiny enamel butterfly.
    Thanks for joining in at STAMPlorations. :)

    SvarSlett
  15. Ingunn, your card is gorgeous and loved the wonderful background! Thank you for playing with us at STAMPlorations Theme and Photo prompt challenge! :)

    SvarSlett