fredag 23. november 2018

Julekort med stjerner


Jeg har kjøpt et sett med stempel og dies son er fult av stjerner. Først tenkte jeg å ha dem over noen finne julekrybber som jeg har men så ble kortet sånn som dette:) Jeg liker gull best av metall fargene fordi jeg opplever den som varm, så selv om sølv og hvitt er stilig så liker jeg gull og hvit enda litt beder:)


Her har jeg brukt nesten alle de mulighetene stempel og dies 
settet byr på. En stjerne er stanset ut av panelet so gull matten
 synes gjennom, en annen er stanset ut i hvitt og embosset med 
gull og den tredje er stanset ut i gull papir.


Jeg ble så opptatt av at stjernene er kors formet, det er jo ofte 
stjerner over julekrybber. Jeg lurer på om det ligger en teologisk 
tanke bak eller om det som så mye annet er kommet til via 
kunstneriske fremstillinger av bibelske hendelser.




Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:





10 kommentarer:

  1. A beautiful card, lovely embossing. Thanks forr joining Aud Sentiments challenge. Elaine

    SvarSlett
  2. Kjempe flott med mange forskjellige stjerner og ble fint med dem i gull
    Takk for at du deltar hos Scrap the Rainbow DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  3. Et flott julekort :)
    Likte godt disse flotte dies`ene og stemplene/embossingen du har brukt.
    Takk for ditt bidrag hos Scrap the Rainbow
    DT Kjersti

    SvarSlett
  4. Beautiful card. Thanks for joining us in the CRAFT challenge.
    Nisha
    GD CRAFT challenge.

    SvarSlett
  5. Virkelig Lekkert, har nesten glemt ut embossingen, takk for inspirasjonen. Takk for at du deltar på scrap the rainbow sin utfordring.

    SvarSlett
  6. Fin kort. Dejligt at du deltager hos scrap from your heart. Dt-Malene

    SvarSlett
  7. Nydelig.
    Lekkert med hvitt og gull.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  8. Lovely card, well done! Thanks for joining us at Craft Rocket Challenges.

    groetjes, Ellen

    SvarSlett
  9. Så lekkert og elegant julekort. Hvitt og gull er nydelig sammen!
    Tusen takk for at du deltar i Julestemning-grublisen vår hos Scrappelyst :-)

    SvarSlett
  10. Lekkert julekort! Elsker hvitt og gull!!
    Takk for at du deltar hos Scrappegarasjen!
    klem, DT Synnøve

    SvarSlett