onsdag 10. juni 2020

Jippi jeg fant er skjell:)

 Det er utrolig morsomt med barn når man ikke er foreldre:) Nesten alle småbarns foreldre som jeg kjenner er fryktelig stressa og synes barna "spiser opp all Netflix tiden deres". Jeg håper barn har høy toleranse for sure foreldre! Ellers blir det gode tider for psykologene om ganske kort tid. Nå når Norge har tatt en pause fra resten av verden er jeg mye hos min bror å passer en 4 og en 6 åring. Jepp  de kan definitivt være noen troll! Men stort sett er de en sann fornøyelse:) De tenker mange rare, og noen lure ting, og noen ganger tenker de ikke i det hele tatt...


I går kjørte vi en liten tur til en strand i nærheten og da var lommene fylt av slepne flotte stener. Men det beste var at vi fant en liten vik med skjell! De to søte små løp ivrige foran tante, som hadde sin fulle hyre med å holde oppe tempoet. Plutselig kom det noen frydefulle hvin og et høyt Jippi! jeg fant et skjell! Tante ble like begeistret og fylte en lomme med skjell som var passe store til å limes på kort:)


Når man er sammen med barn blir man ofte minnet på de store, små gledene i hverdagen. En tur på stranda blir til en spennende oppdagelsesreise og skattene vi finner er helt gratis:) Jeg synes dette stempelet fra That`s crafty er så kult, så jeg har selvsagt enbosset det med alle de embossing pulverene jeg besitter. Inspirert av skjellet tenkte jeg å la det se ut som tang. Derfor la jeg på litt blå akvarellfarge. for å videreføre den fine fargen på skjellet la jeg på en liknende farge inni rundingene.


Så falt en av ungene, å hylte og skrek som om alle ben og armer var brukket. Det var ikke en skramme å se, så tante tok bare en washitape å satte på et tilfeldig sted, å blåste på et annet sted sånn at ungen følte seg tatt på alvor:) Malingen blødde mere enn ungen. Jeg får ikke helt dreisen på det derre med akvarell maling. Men pytt, jeg tok for meg esken med det rare i og fant et hjerte som har vært et bordkort, noen enslige blomster og et perlemor hjerte.



7 kommentarer:

  1. Beautiful card. Thank you for joining us at Creative Craft Cottage challenge good luck. Have a nice day
    Anneke DT

    SvarSlett
  2. Wow, you did a really good job on embossing the elements and putting the whole card together. TY for playing with us at MMM

    SvarSlett
  3. What a gorgeous card. Thank you for sharing with us at AYLI. Sarah DT

    SvarSlett
  4. Hello... Thanks for entering your lovely card into our ‘Anything Goes’ Challenge. Good luck in the draw and hope you will come back again soon.
    Diane Louise [Team Leader for Crafty Friends Challenge Blog]

    SvarSlett
  5. Gorgeous design! Thank you for playing along at Make My Monday Challenges. Hope to see you again!
    Crafty hugs

    SvarSlett
  6. What a great mixed media card! Love your shells as well as the background- thanks for sharing with us at The Card Concept!

    SvarSlett
  7. Great card, just love all the details! Thanks for joining us at Craft Rocket Challenges.

    groetjes, Ellen

    SvarSlett