mandag 22. juni 2020

Gull embosset sommerkort


Det er sommer på Sørlandet med 25% og blomster står i flor selv om det er litt tidlig for rosene:) Dette er et eneste stort stempel:) Jeg har litt dilla på å embosse slik at mine skjelvende hender får litt hjelp med å holde vannfargene innenfor strekene. med 4 rosatoner og to grønne blir det litt spill i rosene selv om jeg ikke har peiling på skygge legging:)


Min metode er søre enkel og kanskje ikke slik man lærer på kurs.
Jeg legger på den lyseste fargen først, så legger jeg på en mørkere
farge der det er mest streker i stempelet. Så tar jeg en ganske våt
 pensel å legger vann på de mørkeste stedene og lar det nærmest 
 flyte litt ut av seg selv.



Dette bakgrunns stempelet er så fint og ganske massivt så jeg liker
 å la det stå for seg selv og kun pynte med en enkel tekst og noen
 gul perler:) Det er et enkelt kort å lage og en fornøyelse å legge
 på farge selv om jeg ikke gjør det helt riktig:) 




Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:

































11 kommentarer:

  1. Ah, what a pretty card. Love the colors you have used. Thanks for joining us at the Craft-Dee BowZ challenge this month. Good luck and join us again soon. Hugs, Barbara

    SvarSlett
  2. Lekkert! Så fin effekt med å gullembossing.

    SvarSlett
  3. Beautiful embossing on your lovely floral card, perfect for our challenge at Crafty Calendar this month. Thanks for joining us.
    Chris
    x

    SvarSlett
  4. Love your embossing card. It is so elegant. Thanks for sharing with us at Creative Moments.

    SvarSlett
  5. Wow! This is just gorgeous. The gold embossing is elegant and your color palette of pinks and greens is beautiful. Love it! Thanks for joining the Lost Coast Design Challenge!

    SvarSlett
  6. Very pretty card with gorgeous embossing! Thanks for joining us at the Creative Fingers Challenge.

    SvarSlett
  7. This is so pretty, I love the gold embossing! Thanks so much for joining in with our challenge at Country View Crafts, and have a great weekend, Sue xx

    SvarSlett
  8. So pretty.Love your gold embosing and pink together...Thank you for joining us at POLKADOODLES CHALLENGE this week,hope to see you again
    Željka DT xx

    SvarSlett
  9. Beautiful card, I absolutely love this flowers with the gold embossing! Thanks so much for sharing with us over at As You Like It Challenge!

    SvarSlett
  10. Beautiful card, so very elegant!
    Thank you so much for joining in with our challenge at Country View Crafts this month!
    Evelyn xx

    SvarSlett
  11. This is lovely Ingunn. The pretty pinks with the gold embossing is so pretty. A beautiful background stamp. Thanks for joining the fun at the Lost Coast Portal to Creativity. Hugz

    SvarSlett