torsdag 19. desember 2019

Hvorfor ser alt så enkelt ut på YouTube?

De fleste har vell anskaffet seg en gelli plate nå. Så også jeg. Det er bare det at jeg kjøpte min for snart to år siden.... Å så klarte jeg å ødelegge den... (trodde ikke det var mulig) men jeg vasket den med salo i desperasjon fordi papiret satte seg fast på den.... Dermed smuldret den opp i kantene å så sprakk hele plata! (jeg kjøpte ny og denne gangen en dyrere variant, men den ble liggende et år fordi jeg hadde mistet selvtilliten totalt. Så alle bakgrunner fra gelli plate det siste året ble laget på to uker med den første plata. Etter jul skal jeg manne meg opp å gå på med nytt mot har jeg tenkt...) Denne bakgrunnen er en av de første jeg prøvde meg på som lå langt nede i bunken fordi den var litt kjedelig. men så en dag hadde jeg litt gesso igjen på en stencil som Mina  har laget for That`s Crafty, den la jeg over så jeg fikk litt mere liv på bakgrunnen. Dette bladet er også fra Thats`s Crafty og ble til i et av mine mange forsøksprosjekter der embossing og UTTE får prøvd seg med høy varme. Dette er et typisk eksempel på at mye ser enklere ut på YouTube en i virkeligheten.... Jeg toppet bakgrunnen med et bakgrunns stempel litt splatt og en kladeis med gesso for å fremheve bladet, å så har jeg sett så mange som bruker en tusj rundt motivet og gnir det ut for å lage skygge... Kanskje jeg brukte feil tusj. Det ble i alle fall en litt voldsom fremheving av det  stakkars bladet. Derfor valgte jeg teksten Imagine! så får mottaker forestille seg hvordan dette egentlig skulle sett ut:)






13 kommentarer:

  1. Oh, I love this. The background and how the leave stands out. Thanks for joining us this month at We Love 2 Create. Hugs from DT-Irmelin

    SvarSlett
  2. Kul bakgrunn. Og for oss som ikkje har sett ideen inni hodet ditt, ser det heilt perfekt ut :)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. That's lovely! Your gelli plate printing is beautiful - keep trying, and get your confidence back! Thanks for joining us at Stamping Sensations this month and good luck!

    SvarSlett
  5. The background looks amazing and love the mix of colours and gorgeous gloss on the leaf. Thanks for joining Time Out

    SvarSlett
  6. Syns dette ble skikkelig fint! Ja, kanten rundt kan være hard, men den funker absolutt! Kanskje brun eller grått kunne funka bedre?

    SvarSlett
  7. Lovely card. Thanks for sharing with us at Stamping Sensations

    SvarSlett
  8. Fabulous MM card here. Love the background with so much going on there and how you have highlighted the leaf with white. Thanks for sharing at STAMPlorations Stencil Challenge.

    SvarSlett
  9. So beautiful...love your gorgeous images! Stunning creation. Thank you so much for playing along with us at Time Out!

    SvarSlett
  10. Pięknie wyszło :-) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy, pozdrawiam i życzę powodzenia:-)

    SvarSlett
  11. Such awesome techniques you've used on this stunning card. I love the dimension, the glimmer, and the gorgeous colors. Thanks SO much for sharing your talents with us at Word Art Wednesday. It's a joy to have you play along with us, and I do hope you will join us again soon. Wonderful art!
    Blessings,
    karen Letchworth
    Word Art Wednesday
    www.karen-mycuprunnethover.blogspot.com - my personal blog

    SvarSlett
  12. This totally caught my eye in the Gallery, its stunning!! I'm not sure how you created this but its the sort of thing I could look at for ages. The colours are beautiful and love the metallic edge around the leaf. I'm so very glad you shared this with us at TIME OUT!

    SvarSlett
  13. Beautiful artsy creation for us! I love the different hues of blue and teal and that glossy leaf. Very unique. Happy New Year, thank you for joining us at Time Out and I hope to see you playing along in our challenges in 2020!

    SvarSlett