lørdag 9. februar 2019

Nesehorn på gell bakgrunn

Her er en enkel bakgrunn laget med gel plate. Først et lag med orange, rødt og gult, så brukte jeg en diger gummiplate med tre mønster i til å lage litt struktur. Gummi platen var for stor så man ser ikke tre mønsteret men det ble noen striper som nesten ser ut som de har krakelert.


Da jeg hadde liftet og tørket arket kunne jeg legge på grønn 
distress ink i linjene:) Deretter  stemplet jeg litt med et 
bakgrunnsstempel før jeg penslet på litt sort maling langs kantene.


Jeg stemplet teksten rett på bakgrunnen med stempelplatform den 
er heldigvis tudelig i virkeligheten men blir litt borte i skinnet fra 
malingen på bildet.


Det sjarmerende nesehornet har jeg vunnet hos Rubbre Dance.
Det har jeg embosset i sølv før jeg lagget en grå farge av hvit 
gesso og sort maling. 


Det er en ganske kul kontradt med den matte grå fargen mot sølv
 embossing og glansen i akryl malingen.

 

Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:



8 kommentarer:

  1. What a beautiful background, perfect for those impressive rhinos. Thank you for joining our make your own background challenge at International Art & Soul. Best, CG

    SvarSlett
  2. Love the vibrancy of your background and perfect for your images.

    SvarSlett
  3. Wonderful background and love those “animals”! So happy you joined us at CTD!

    SvarSlett
  4. https://welove2create.blogspot.com/
    Love your background and the rhinos wonderfull, thank you for sharing with the DT from WE Love To Create Hugs Terry xxx

    SvarSlett
  5. Love the background and embossing on your images. Thank you so much for participating with us at Addicted to Stamps & More Challenge.

    SvarSlett
  6. The background is perfect!! Love this card!! wonderful colors!!
    Thank you so much for entering our ATG challenge at Through The Craft Room Door this week. Looking forward to see you again next challenge.
    HUGS Cicci
    TTCRD DT
    welcome to Visit and Follow my blog
    Cicci With the Pen {My Blog}
    Through The Craft Room Door

    SvarSlett
  7. Fantastic project; awesome background!!
    Thank you for joining us this month at We Love 2 Create! Jane (DT) xxx

    SvarSlett
  8. So amazing, love the background! Fabulous stamping!
    Many thanks for joining us at Cute Card Thursday this week!
    Debxx

    SvarSlett