fredag 5. mars 2021

Fargerikt Mixed Media kort.

Sånn i den virkelige verden er jeg ganske god på å planlegge, og holde meg til en plan. Jeg er ikke spontan når jeg får tenkt meg godt om en gang. Jeg er nok en smule firkantet og rigid, sånn som rutine mennesker gjerne blir med årene. Skulle noen våge seg til å snakke til meg før jeg har røykt 5 rullings, drukket to digre krus med kaffe, lest alle nett avisene og sjekket om det har skjedd noe på ISS mens jeg sov, så kan de få varige men.
 

 Selv når jeg setter meg ved hobbybordet har jeg som regel en 
plan, og et tydelig definert mål. Jeg har til og med fortalt en og
annen maling tube hvordan jeg vil at den skal renne flott og 
kontrollert der jeg anviser den plass. Men maling og medier
 viser seg å ha en egen vilje, (eller uvilje) og flyter hit og dit 
som planløse rakkerunger. Jeg kjefter og smeller så godt jeg
 kan,og ofte må jeg ta en røyk eller to og roe meg ned med en 
kaffe før jeg gyver løs igjen. 


Her kommer Gesso ofte inn som redningen. Det man ikke kan
 få kontroll på kan man alltids gjemme bak noen lag med Gesso. 
Under sånne rednings operasjoner ( muligens dekk operasjoner)
 blir det ofte en febrilsk blanding av fingermaling ,pensler og 
diverse kluter. På nærbildene ser man godt at det har skjedd litt av
 hvert før det hvite ble ca hvitt. For tiden er jeg hos familien og
 kommer meg ikke hjem på en stund så jeg har klart å reise av 
sted uten sort maling.


 Splattene er derfor jukset til med å slippe en Zig penn med den
 tykke enden fra høyt oppe slik at den skvatt slik at det ble noen
 store og noen små dæsjer. ( det ligner litt på splatter hvis man
 bruker fantasien:)) Jeg har brukt en maske fra That`s Crafty
 med Strukturpaste i hjørnene og akrylmaling som jeg sloss med i 
lang tid. Da malingen var tørr brukte jeg fingeren til å gå over
 med Gesso som festet seg litt på toppene sånn at masken kom
 til sin rett. Stempelet er fra Studiolight og er embosset i sort og
 farget inn med Distress ink og vann pensel, klistermerke teksten
 fra en Tim Holtz blokk. Til slutt synes jeg det ble et fargerikt
 og ganske morsomt kort, selv om malingen ikke fulgte planen
 min:) 

15 kommentarer:

  1. Fabulous design here and fantastic colours, cool fun image. Many thanks for your entry at Polkadoodles Challenge this time, very impressive make. Look forward to see you enter our next challenge if you can.
    aNNie DT Member
    https://thejourneyisthestarthere.blogspot.com/{My Blog}

    SvarSlett
  2. Love this card - so fun and the textures are so unique. Great job. Thanks so very much for joining us this time at the Creative Fingers Challenge, Elizabeth (DT)

    SvarSlett
  3. It's some times hard to be spontaneous when we creatives have so many ideas bumping around in our heads. I did giggle at the words, sounds like my every day hee hee. This is so sweet and yes gesso is a mighty friend to us all it can help hide or make our makes stand out right where they need to be. Thank you for sharing with us @ Creative Artiste this March I hope she finds where she hid it all :)) Creative wishes Tracey (DT)

    SvarSlett
  4. Brilliant card Thank you for joining us at Crafty Catz Challenge Blog good luck Ginny DT for Crafty Catz Challenge Blog
    My Blog As I do Rodos

    SvarSlett
  5. A gorgeous card full of rich colours and wonderful texture. The image, black splatters and fun sentiment are all wonderful.
    Thank you for joining in with our March challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck x

    SvarSlett
  6. What a fun card Ingunn.
    Thank you so much for entering our challenge this week at CRAFT Challenge, looking forward to see you again next challenge.
    Hugs Sheryl xx CRAFT DT

    SvarSlett
  7. Haha love it. That is so me. Thanks for joining us at Cute Card Thursday. Hugz Andrea.x

    SvarSlett
  8. Knallherlig kort med lekker bakgrunn. Tusen takk for at du deltar i grublisen hos Scrappelyst :-)

    SvarSlett
  9. Love it! Love the texture, love the quirky girl and the fabulous sentiment. Chantell Just Add Ink

    SvarSlett
  10. This is so brilliant! Thanks for joining us this month at We Love 2 Create. Hugs from DT-Irre

    SvarSlett
  11. Love your stenciled textured background for your unique girl image:-) So pleased you joined us at STAMPlorations. Hugs...Nancy

    SvarSlett
  12. Great creation. Thanks for sharing them with us at the Polkadoodles Craft challenge Janet DT.

    SvarSlett
  13. Loving the texture and that cute character!
    Thank you for joining us this month at We Love 2 Create With Polkadoodles! Jane (DT) Paper, Pencils & Pretty Things xxx

    SvarSlett
  14. Cute card. love the texture and that sentiment is so me. Thanks for sharing with STAMPlorations stencil challenge.

    SvarSlett
  15. Such a beautiful card, thanks for sharing with us at the Unicorn Challenge.
    Hugs Ilonka DT

    SvarSlett