lørdag 15. juni 2019

Rekonstruert silkebluse som del av å bearbeide en sorgprosess

"All things are possible" tygg litt på den!  her kunne jeg startet et lite essay om optimisme og pessimisme, hvorvidt koppen er halvfull eller halvtom. Men i mitt hode er dette et  dypt trassig vræl av sinne! "All things are possible" NOT! sånn sinne som jeg nesten ikke forstår, og som føles som etterlatt instinkt fra urdypet. Jeg har nesten vært i "sombie" modus og fornektelse siden siste episode av Game Of Thrones sluttet. Ikke for måten den sluttet på, men at det er over.  En sorgprosess har 5 stadier: Benektelse, Sinne, Forhandling, Depresjon, Aksept. Så nå gir jeg meg hen og lar følelsene flyte fritt utover papiret foran meg. VRÆL! Så er jeg glad for at jeg har HBO så jeg kan starte på GOT sesong 1. episode 1. igjen når jeg har fått fordøyd etterdønningene av siste episode litt mere:) 


Bakgrunnen er laget av et stykke silke fra en bluse som jeg limte
 på et ark med mate medium. Jeg trodde stoffet ville bli helt hardt 
da men bølgene er fremdeles myke nok til at man kan kjenne at 
det er stoff. 


Etter to lag med gesso begynte jeg å legge på fargene. Jeg treffer
 sjelden de nyansene jeg vil på første forsøk når jeg blander 
malingen selv men da er det jo bar på med mere gesso og fortsette
 til det blir som jeg vil:)


Det er utrolig mye bånd og paljetter og knudrer i selve tøyet så
 jeg har forsøkt å få det til å komme til sin rett med å bruke Inka
 gould på toppen 


Stemplene er fra Rubber Dance og er embosset med gull.


For å fremheve teksten har jeg lagt på to bånd som jeg kjøpte
 på marked i Bolivia:)


På sommerfuglen har jeg lagt på farge med vann pensel.


Til slutt limte jeg på noen små perler her og der i blått og grønt 
som var fra et ødelagt armbånd.


Jeg har latt stoffet bølge i endene slik at strukturen kommer godt 
frem oppe og nede og avsluttet med litt gesso på endene. 


Det var dagens terapitime for meg:)


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:

23 kommentarer:

  1. Eg har ikkje sett Game ot Thrones, men har lurt på om eg skal begynne å sjå serien. Men etter å ha lest innlegget ditt, så er det kanskje lurt å ikkje begynne å sjå serien :)
    Flott kort, foresten.

    SvarSlett
  2. Lekker terapi <3 Takk for at du deler med oss hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  3. A super textural background for the Dragonfly, thanks so much for sharing and joining our June themes at Stamping Sensations and Penny Black and More challenges.

    B x

    SvarSlett
  4. https://welove2create.blogspot.com/
    Thank you for sharing your fabulous project with the DT from WE love To Create, love your background amazing colors and your dragonfly is fabulous too, Good luck Hugs Terry xxx (DT)

    SvarSlett
  5. Wow så kult det ble, og jeg synes det var enda kulere at det var terapeutisk å lage det! Kudos
    Takk for at du deltar på Scrap the Rainbows utfordring. DT Trude Julie

    SvarSlett
  6. Fabulous make, loving the texture.
    Thank you for joing in at Scrapping4funchallenge this month.
    DT Val x

    SvarSlett
  7. Wow. What a gorgeous, artistic creation.

    SvarSlett
  8. Amazing!! The texture and shine are just beautiful! Really gorgeous project!
    Thank you for joining us this month at We Love 2 Create With Polkadoodles! Jane (DT) xxx

    SvarSlett
  9. Gorgeous mixed media card
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges
    Rachelle DT
    https://scrapping4funchallenges.blogspot.com

    SvarSlett
  10. WOW! This looks stunning. The colours and the texture are amazing. Thank you for playing along with the Craft Stamper challenge xx

    SvarSlett
  11. A beautiful and unusual design. Lovely colours and texture. Thank you for sharing it with us at Stamping Sensations.

    Lynne

    SvarSlett
  12. Ooh, i love the texture and colours on this beautiful card! Thank you so much for playing along with the Penny Black and More Challenge.
    Linda

    SvarSlett
  13. A stunning piece. The delicate fabric adds a wonderful dimension and the colours are gorgeous. Fabulous metallic highlights.
    Thank you for joining in with our June challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck x

    SvarSlett
  14. What a beautiful piece Ingunn, and such a great idea to use a piece of silk from a blouse. Thank you so much for joining in with our challenge at Country View Crafts, and have a very happy week, Sue xx

    SvarSlett
  15. Nydelig og fargerikt kort! Skikkelig forseggjort👏🏻💖 Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos Scrap the rainbow. DT May-Runa🦋

    SvarSlett
  16. Thanks for joining Stamping Sensations with this great entry, good luck.
    Happy crafting
    Tracy x

    SvarSlett
  17. Beautiful!
    Thank you for joining us at Mixed Media Place!

    SvarSlett
  18. wonderful!!
    love those textures!!
    thanks for playing with us at MMP!

    SvarSlett
  19. Ooooh, Ingunn, this is amazing! I am deeply impressed by your gorgeous background! And the dragonfly looks beautiful too.
    Thank you for joining in with our challenge at Country View Crafts this month!
    Evelyn xxx

    SvarSlett
  20. Veldig kul bakgrunn! Herlig teknikk og farger! Takk for at du deltar hos oss i Scrappelyst!

    SvarSlett
  21. The texture, the color, everything is amazing! I love this!! Thank you for entering our Creative Artiste Mixed Media Challenge. Good luck with you entry!

    SvarSlett
  22. Nå må jeg le :D trodde du sorga over noen, men det var serien du sorga over :D ikke sett serien, syns det var kjedelig hihi ikke drep meg nå hihi men kortet du lagde var utrolig kult :)

    SvarSlett
  23. I love your style! This is so different from the normal things. Thank you so much for sharing your art at the Basteltraum Challenge.
    Kind regards from stempelfrida (guest designer)
    http://stempelfrida.blogspot.de

    SvarSlett