tirsdag 30. april 2019

Mixed Media med "kokt" Gesso:)

Jeg har sett mange You Tube videoer som omsorgsfullt advarer mot å tørke Gesso med varmepistol. Da bobler og "koker" den nemlig! Hmmm men hva om "kokt" Gesso blir kult da? Jeg måtte jo i alle fall sjekke det ut sånn for sikkerhets skyld.  


Å ja det boblet og kokte i vei, det ble ganske morsomt men jeg 
regnet jo med at boblene sprakk. Det gjorde de ikke så jeg "kokte" 
dem enda en gang og da sank de sammen og lagde herlige små
 "krater"!


Dette var en ny struktur for meg og det blir antakelig mere "kokt" 
Gesso fra meg fremover:)


Da Gessoen var "hardkokt" la jeg på maling i blå og lime som jeg
 sprajet med vann og rugget på papiret til det fløt sånn passe utover.


Jeg er ikke så god på å takle at deler av papiret er uten farge så her
 har jeg trent litt på å la det være noen hvite felter igjen:)


Så har jeg skvettet litt med blå, lime og fuchsia. jeg har blitt så
 glad i denne sarte lille damen fra Rubber Dance så jeg har 
stemplet og embosset henne og teksten med gull for å bruke 
henne som motiv. 


Bakdamen min har jeg brukt en bit av en sykehus underbukse 
som jeg farget i Fuchsia og et blått "strie" bånd som jeg kjøpte på
 et marked i Bolivia. 

 Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:

9 kommentarer:

  1. Such a cool mixed media background you have created. I love the colour combo you used.
    Thank you for playing along with us at CRAFTY CATZ this week. Best of luck! Nick

    SvarSlett
  2. This is a beautiful creation with stunning details. Thank you for joining the Scrapping4fun.
    Hope to see you again in our new challenge as well :-)
    Majda DT

    SvarSlett
  3. WOW brilliant creations love all the colour and the cooked gesso gives a brilliant texture---now I will have to try that lol.Thank you for joining us at A Inky Mess
    Carol DT x

    SvarSlett
  4. Beautiful Mixed media creations
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges
    Rachelle DT
    https://scrapping4funchallenges.blogspot.com

    SvarSlett
  5. What a beautiful creation. Love the colorcombo! You are a great artist! Thank you so much for joining A gem of a challenge. Hugs, Cindy DT

    SvarSlett
  6. love the texture and layers in your piece! very nice.

    SvarSlett
  7. great card! Thanks for joining us at creative friday.

    SvarSlett
  8. Great piece you made! Thank you for playing along with us at Mixed Media Place challenge!

    SvarSlett
  9. Stunning!!!
    Sometimes I use gesso to create textures too! It's so fun!
    Thanks for playing with us at MMP

    SvarSlett